У статті розглянуто філософсько-естетичне розуміння прекрасного, яке пізнається в професійній діяльності через естетичну спрямованість. Встановлено, що естетична спрямованість має вплив на візуально-просторовий інтелект, який є частиною практичної обдарованості особистості. Рівень сформованості й потужності спрямованості визначає успіх у професійній діяльності, оскільки при розв’язуванні професійно творчих задач провідним є метод візуалізації, який розвиває творчу уяву. Окреслено психологічні передумови формування естетичної спрямованості, які пов’язані з виявленням рівня розвитку складових естетичної обдарованості особистості учнів і художньо-естетичної
культури та мотивацією до самоактуалізації. Показано роль естетичної спрямованості у розвитку художньо-технічної
творчості учнів професійно-технічних навчальних закладів, в якій майбутній робітник завдяки візуально-просторовому
інтелекту має можливість не лише задовольнити природну естетичну потребу, але й самореалізовуватись, задіявши для
цього власні ресурси (потенціали). Зазначено важливість створення відповідних педагогічних умов у навчальному закладі для розкриття потенціалів особистості учнів, розвитку творчих здібностей і обдарованостей, моніторингу змін, а також формування художньо-естетичної та техніко-технологічної культур.
The article examines philosophical and aesthetic understanding of beauty, which is learnt in profession through aesthetic orientation. It is recognized that aesthetic orientation affects the visual-spatial intelligence, which is a part of practical talents of individual. The level of orientation formation and its power determines success in careers as image method which develops imagination
is essential while solving creativity problems. The author outlines the psychological preconditions of aesthetic orientation formation,
connected with the level of components formation identification of both pupils’ personalities aesthetic talents and their artistic and
aesthetic culture, motivation for self-actualization. The role of aesthetic orientation in the development of artistic and technical pupils’
creativity in vocational schools is shown. Through visual-spatial intelligence a future worker has possibility not only to meet his natural and aesthetic need, but also to realise himself, employing his own resources (potentials). The importance of creating appropriate
pedagogical conditions in vocational school to unleash the potential of individual pupils’, the development of creative abilities and talents,
monitoring changes and the formation of artistic and aesthetic and technical-technological cultures is determined.