Актуалізовано проблему формування професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
освіти у процесі педагогічної практики. Проаналізовано наукові положення компетентнісного підходу до підготовки
сучасного педагога, розкрито поняття «професійна компетентність». Педагогічну практику студентів визначено як
невід’ємну складову частину педагогічної освіти, важливий чинник формування професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі дошкільної освіти. Охарактеризовано види практики (педагогічну практику в групах дітей раннього віку; навчальну практику з основ природознавства та краєзнавства; педагогічну практику в групах дітей дошкільного віку; навчальну практику (підготовку до роботи в літній період); літню педагогічну практику; переддипломну педагогічну практику), в результаті якої студенти оволодівають професійними знаннями, вміннями, навичками, необхідними для виконання посадових обов’язків вихователя дітей раннього та дошкільного віку. З’ясовано, що в процесі
педагогічної практики у студентів формуються такі фахові компетентності, як здатність самостійно і комплексно
розв’язувати складні завдання та практичні проблеми в галузі розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку
із застосовуванням теорії і методики дошкільної освіти; здатність до розвитку в дітей раннього і дошкільного віку
базових якостей особистості; здатність до організації і керівництва ігровою (провідною), художньо-мовленнєвою
і художньо-продуктивною діяльністю дітей раннього і дошкільного віку; здатність до формування у дітей раннього
і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров’я особистості. Виявлено, що ефективність формування професійної компетентності майбутніх фахівців у процесі педагогічної практики залежить від якісної теоретичної підготовки студентів з навчальних дисциплін професійного спрямування, яка сприяє успішному розв’язанню конкретних практичних завдань; вибору базових закладів дошкільної освіти для проходження практики та психолого-педагогічного супроводу та методичного забезпечення практики.
In the article the problem of forming the professional competence of the future preschool teachers during the pedagogical practice is actualized. The academic foundations of the competence approach to the modern teacher preparation are analyzed,
the essence of the «professional competence» concept is revealed. Students pedagogical practice is determined as an integral part of pedagogical education, an essential factor in shaping the professional competence of the future specialists in the preschool education field. The types of practice are characterized (pedagogical practice in the groups of very young children; educational practice of the fundamentals of natural science and local lore study; pedagogical practice in preschool children groups; educational practice (preparation to work in the summer period); summer pedagogical practice; pre-diploma pedagogical practice, after which students possess professional knowledge, skills, abilities necessary for fulfilling the duties of early and preschool children’s teacher. It is defined that during the pedagogical practice students develop their professional competencies such as the ability to solve complex problems and practical problems independently and comprehensively in the field of the development, education and upbringing of preschool children implementing the theory and methodology of preschool education; the ability to develop basic personality traits of the early and pre-school children; the ability to organize and guide the play (leading), artistic-speaking and artistic-productive activities of early and preschool children; the ability to develop healthy lifestyle habits of early childhood and preschool children as a basis for a personal health culture. It is determined that the effectiveness of the professional competence formation of the future professionals in the process of pedagogical practice depends on qualitative theoretical students training at the disciplines of professional orientation, which contributes to the successful solution of the specific practical problems; the selection of the basic pre-school educational institutions for practical training and psychological and pedagogical support and methodological enforcement of practice.