Досліджено теоретичні засади розвитку лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Теоретичні основи проблеми розглянуто через вивчення й аналіз наукових праць із педагогіки, культурології, філології, узагальнення вітчизняного та зарубіжного досвіду формування лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Обґрунтовано доцільність розвитку лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови, яка зумовлена вимогами сучасного суспільства до підготовки фахівця, здатного у власній професійній діяльності виконувати роль посередника культур в умовах міжкультурного спілкування. Уточнено сутність понять «компетентність», «професійна компетентність». З’ясовано, що важливим складником професійної компетентності майбутніх учителів іноземної мови є комунікативна компетентність, яку осмислюють як здатність спілкуватися письмово або усно з носієм конкретної мови в реальній життєвій ситуації. Зазначено, що лінгвосоціокультурна компетентність є невід’ємною передумовою формування комунікативної компетентності особистості, готової до міжкультурної комунікації. Сутність та зміст лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови розкрито через призму соціокультурного аспекту навчання іноземної мови, оскільки будь-яка мова є частиною культури країни, де вона вважається державною.
Подано визначення поняття лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови, розкрито
його зміст як складний і багатокомпонентний феномен. Розглянуто структурно-компонентний склад досліджуваного
явища, а саме: лінгвістична, соціокультурна, культурознавча та лінгвокраїнознавча, соціальна, лінгвокультурознавча,
соціолінгвістична та країнознавча компетентності. На основі системного набору компетентностей відбувається розвиток лінгвосоціокультурної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Визначено знання, вміння, навички й особистісні якості майбутніх учителів іноземної мови, які сприятимуть реалізації міжкультурного спілкування.
The theoretical principles of development of linguosociocultural competence of future foreign language teachers are investigated in the article. Theoretical bases of the problem are considered through studying and analysis of scientific works on pedagogy, cultural studies, philology, generalization of national and foreign experience of forming linguosociocultural competence of future foreign language teachers. The expediency of the development of linguosociocultural competence of future foreign language teachers, which is caused by the requirements of modern society for the preparation of a specialist able to fulfill the role of mediator of cultures in the context of intercultural communication, is substantiated. The essence of the concepts «competence», «professional competence» is clarified. An important component of the professional competence of future foreign language teachers has been found to be communicative competence, which is interpreted as the ability to communicate in writing or orally with a native speaker in a real life situation. It has been stated that linguosociocultural competence is an integral prerequisite for the formation of communicative competence of a person ready for the intercultural communication. The essence and meaning of the linguosociocultural competence of future foreign language teachers is revealed through the lens of the sociocultural aspect of teaching a foreign language, since any language is part of the culture of a country where it is considered to be a state language.
The definition of the concept of linguosociocultural competence of future foreign language teachers is given, its meaning is revealed as a complex and multicomponent phenomenon. The structural-component composition of the phenomenon under study is considered, namely: linguistic, socio-cultural, cultural studies, linguocultural, social, linguistic and cultural, socio-linguistic and national competence. On the basis of a systematic set of competencies, the development of linguosociocultural competence of future foreign language teachers is developed. Knowledge, skills and personal qualities of future foreign language teachers that will facilitate intercultural communication are identified.