Робиться акцент на тому, що одним із важливих векторів розвитку сучасної освіти є вивчення учнями іноземних мов як необхідної умови входження України у європейський і світовий освітній простір; розглянуто питання феномена німецькомовної компетентності учнів загальноосвітніх шкіл України у вимірах культурологічних потреб суспільства.
Особлива увага приділяється німецькомовній компетентності учнів, оскільки на сучасному етапі розвитку іншомовної освіти головним спрямуванням навчання є не просто мова, а насамперед іншомовна культура, то об’єктивною потребою німецькомовної освіти в загальноосвітній школі є пошук ефективних шляхів організації навчально-виховного
процесу та визначення раціональних складників змісту навчання німецької мови та його структури. Крім цього, провідним аспектом наукового дискурсу в наш час у контексті входження України в загальноєвропейський освітній простір вивчення знань про різні європейські культури має надзвичайно велике значення. Одним із головних завдань з німецькомовної освіти учнів є формування у них високого рівня німецькомовної компетенції для розширення можливостей подальшої інтеграції українськомовного освітнього простору в загальноєвропейський на
принципах гуманізму і дружби народів. Розглядаючи сьогодні питання спілкування, освітніх обмінів та бізнес-зв’язків представників України та німецькомовних країн у сучасному глобалізованому світі, особливо важливою постає проблема міжкультурної комунікації в різноманітних сферах життя з опертям на знання українських випускників шкіл німецькомовної культури. У сучасних умовах рівень оволодіння учнями німецькомовною компетенцією у навчальному процесі вимагає підвищення, оскільки можна стверджувати, що учні загальноосвітніх шкіл не готові поділяти цінності іншомовної культури та презентувати свою національну культуру в процесі міжкультурній комунікації. Тому доведено важливість підвищення оволодіння учнями німецькомовними знаннями та постійного залучення їх до предметного світу іншомовних
цінностей, трансформація яких забезпечує їх особистісний розвиток.
The article emphasizes that one of the important vectors for the development of modern education is the study of foreign
languages by students as a necessary condition for Ukraine's entry into the European and world educational space. The article deals with the phenomenon of the German-speaking competence of pupils of secondary schools in Ukraine in measures of the cultural needs of society. Particular attention is paid to the German-speaking competence of students, since at the present stage of development of Ukrainian language education the main focus of study is not just language, but above all, the culture of foreign language. The objective need for German language education in comprehensive schools is the search for effective ways of organizing educational process and components of the content of German language teaching and its structure. In addition, nowadays the leading aspect of scientific discourse in the context of Ukraine's entry into the European educational space of learning about different European cultures is extremely important. One of the main tasks of German-language education for students is the formation of a high level of their German-speaking competence for expanding the possibilities of further integration of the Ukrainian-speaking educational space into a European one based on the principles of humanism and friendship between people. Considering the issues of communication, educational exchanges and business relations between representatives of Ukraine and German countries in today's globalized world, the problem of intercultural communication in various spheres of life with the knowledge of Ukrainian graduators of German language schools is particularly important. In today's context, students' level of mastery of German-language competence in the educational process requires the improvement. As it is possible to prove that pupils in public secondary schools are not ready to share the values of foreign language culture and to present their national culture in the process of intercultural communication. Therefore, the importance of enhancing students' acquisition of German-speaking knowledge and their constant involvement in the subjective world of foreign-language values whose transformation ensures their personal development is proved.