Стаття присвячена дидактичним аспектам упровадження сучасних інноваційних інформаційних технологій у процес
навчання студентів вищих навчальних закладів. Доведено, що якість навчання у ЗВО значною мірою залежить від форми організації навчально-виховного процесу, обраних форм і методів. Збільшення обсягу інформації та її загальнодоступність
призводять до інтенсифікації процесу навчання, його прискорення, швидкої зміни навчального матеріалу й підходів,
що вимагає гнучкості у викладанні професійно-орієнтованих дисциплін та іноземної мови зокрема. Привабливість інноваційних інформаційних технологій порівняно з іншими навчальними засобами полягає в тому, що вони здебільшого розраховані на активне самостійне засвоєння знань студентами, вдосконалення їхніх умінь і навичок. Наголошено на необхідності попередньої підготовчої роботи з боку викладача, визначено його роль та основні завдання.
На основі досліджень науковців веб-квест визнано однією з мотивувальних, ресурсно орієнтованих технологій, яка передбачає розвиток креативного потенціалу студента, набуття ним досвіду пошукової діяльності, розширення кругозору, вміння опрацювання, аналізу та систематизації інформації, що, у свою чергу, забезпечує ефективність усіх видів навчальної діяльності та сприяє формуванню професійної компетентності студентів. Автор відзначає особливості
навчання іноземної мови з використанням веб-квесту, що зумовлені змістом самого предмета, і виділяє покрокові етапи його впровадження в навчальну діяльність студентів. Наголошено на мотиваційні складники технології та її міжпредметному характері. На основі наявних платформ запропоновано приклад веб-квесту на тему «History of computers», орієнтований на студентів першого курсу спеціальності «Комп’ютерні науки».
The article deals with didactic aspects of introducing modern innovative information technologies in the educational process
of students of Higher Educational Institutions. The quality of education is greatly proved to depend on the form of educational
process, chosen strategies and methods. Increasing amount of information and its accessibility cause the intensification of educational process, its acceleration, the rapid change of teaching material and approaches. It requires flexibility in the teaching of professionally oriented subjects and foreign languages as well.
Based on the scientific researches webquest is considered to be motivating, resource-oriented technology which stimulates development of students’ creative potential, promotes their search and research activity, broadens students’ horizons and ability to process, analyze and systematize information. It ensures further efficiency of all types of educational activities and contributes
to shaping students’ professional competence. The technology may be considered as an alternative means of evaluating students’ results in their academic activities and personal development. Essentially, webquests are mini-projects in which a large percentage of input and material is supplied by the Internet. Webquests can be teacher-made or learner-made, depending on the learning activity the teacher has chosen. Webquests have been around long enough to have a clearly defined structure which typically consists of introduction, tasks, process, resources, evaluation and conclusion. On the basis of modern platforms the author suggests a sample of a webquest «History of computers» for first-year students of Computer Science Department.