Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Адаптація та психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку з внутрішньо переміщених родин

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Незамай, М. І.
dc.date.accessioned 2020-04-07T07:44:26Z
dc.date.available 2020-04-07T07:44:26Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Незамай, М. І. Адаптація та психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку з внутрішньо переміщених родин / М. І. Незамай // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 139-143. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27995
dc.description.abstract Розглянуто особливості адаптації дітей із внутрішньо переміщених сімей. Розкрито вплив внутрішнього переміщення на розвиток і становлення особистості, зокрема спостерігаються труднощі з пристосуванням до нового місця, зниження активності дітей, їхніх взаємин із однолітками. Водночас наявними є страх, агресія, тривога. Визначено чинники, які впливають на успішність означеного процесу, зокрема соціально-економічний статус батьків, національна, соціокультурна та релігійна належність, вік внутрішньо переміщеної особи, ставлення місцевого населення до переселенців. Окрім того, виділено макрофактори, мезофактори й мікрофактори, які дестабілізують пристосування дітей із внутрішньо переміщених сімей (наприклад, особливості суспільства, спосіб життя, важка життєво-соціальна ситуація розвитку в умовах міграції, взаємини в родині, освітньому закладі, колективі). Підкреслено необхідність урахування означених факторів у плануванні й організації відповідної роботи з такою категорією дітей. Установлено, що заклад дошкільної освіти відіграє вкрай важливу роль в адаптації, оскільки є основною ланкою в цьому процесі й головним осередком формування нових соціальних взаємин, моральних норм, забезпечує успішну інтеграцію, знижує соціально-психологічну напруженість. Проаналізовано основні умови, мету й напрями психолого-педагогічного супроводу. Зазначено провідні принципи в організації роботи з дітьми-переселенцями, що забезпечують її ефективність. Особливий акцент зроблено на розкритті психолого-педагогічної допомоги дітям із травмою війни висококваліфікованими фахівцями, а саме: вихователями, практичними психологами, логопедами, а також описано різні види діяльності, методи та форми, які рекомендуємо застосовувати в навчально-виховній діяльності й корекційно-розвивальній роботі. ua
dc.description.abstract The article deals with the peculiarities of adaptation of children from internally displaced families. The influence of internal movement on the development and formation of personality is revealed, in particular there are difficulties with adaptation to new place, decrease of activity of children, their mutual relations with peers. At the same time, there is fear, aggression, anxiety. The factors influencing the success of the mentioned process, in particular, the socio-economic status of parents, national, socio-cultural and religious affiliation, the age of the internally displaced person, the attitude of the local population towards the settlers, are determined. In addition, macro factors, mesofactors and microfactors that destabilize the adaptation of children from internally displaced families (for example, societal features, lifestyle, difficult life and social situation of development in the conditions of migration, family relationships, educational institutions, collectives) are highlighted. The necessity of taking into account the mentioned factors in planning and organizing the appropriate work with such a category of children is emphasized. It has been established that pre-school establishments play an extremely important role in adaptation, as it becomes the main link in this process and the main focus of the formation of new social relationships, moral norms, ensures successful integration, reduces socio-psychological tension. The basic conditions, the purpose and directions of psychological and pedagogical support are analyzed. The guiding principles in the organization of work with migrant children are provided, which ensure its effectiveness. Particular emphasis is placed on the disclosure of psychological and pedagogical assistance to children with trauma of war by highly skilled specialists, namely: educators, practical psychologists, speech therapists, and also describes different types of activities, methods and forms that we recommend to use in educational activities and corrective and development work. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject внутрішньо переміщені діти ua
dc.subject адаптація ua
dc.subject психолого-педагогічний супровід ua
dc.subject навчально-виховний процес ua
dc.subject форми та методи роботи ua
dc.subject заклад дошкільної освіти ua
dc.subject internally displaced children ua
dc.subject adaptation ua
dc.subject psychological and pedagogical support ua
dc.subject educational process ua
dc.subject forms and methods of work ua
dc.subject institution of pre-school education ua
dc.subject.classification 159.922.6-053.4:314.151.3 ua
dc.title Адаптація та психолого-педагогічний супровід дітей дошкільного віку з внутрішньо переміщених родин ua
dc.title.alternative Adaptation and psychological and pedagogical support for preschool children from internally displaced families ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу