У статті розглядаються компоненти моделі методичної системи застосування фітнес-технологій в освітньому процесі з фізичного виховання студентів. З’ясовано, що всі компоненти методичної системи підпорядковуються меті формування і виховання особистості студента через процес застосування фітнес-технологій, які мають сформувати гармонійно розвинену особистість. До структури авторської моделі було введено мотиваційно-цільовий, змістово-організаційний, технологічний і контрольно-діагностичний блоки. Цільовий блок моделі є системоутворюючим і визначає загальну векторну спрямованість фізкультурно-оздоровчої діяльності у ЗВО. До змістово-організаційного блоку віднесені фундаментальні закони, поняття, фітнес-технології, фізкультурно-оздоровча діяльність, які направлені на збереження здоров’я, підтримання фізичної підготовленості і працездатності та фізичного розвитку студентів, формування і виховання в них безперервного дотримання норм здорового способу життя. Технологічний блок містить методи навчання, виховання і розвитку особистості студента, форми організації освітнього процесу із застосування фітнес-технологій, способи організації студентів на заняттях, методи регулювання фізичних навантажень. Контрольно-діагностичний блок моделі передбачає моніторинг і діагностику рівня сформованості у студентів знань, практичних умінь і навичок, рівня фізичної підготовленості й оволодіння фітнес-технологіями.
В статье рассматриваются компоненты модели методической системы применения фитнес-технологий в образовательном процессе по физическому воспитанию студентов. В структуру авторской модели было введено мотивационно-целевой, содержательно- организационный, технологический и контрольно-диагностический блоки. Целевой блок модели является системообразующим и определяет общую векторную направленность физкультурно-оздоровительной деятельности в высших учебных заведениях. К содержательно-организационному блоку отнесены фундаментальные законы, понятия, фитнес-технологии, физкультурно-оздоровительная деятельность, направленные на сохранение здоровья, поддержания физической подготовленности, работоспособности и физического развития студентов, формирование и воспитание в них непрерывного соблюдения норм здорового образа жизни. Технологический блок содержит методы обучения, воспитания и развития личности студента, формы организации образовательного процесса по применению фитнес-технологий, способы организации студентов на занятиях, методы регулирования физических нагрузок. Контрольно-диагностический блок модели предусматривает мониторинг и диагностику уровня сформированности у студентов знаний, практических умений и навыков, уровня физической подготовленности и овладения фитнес-технологиями.
The components of the model of the methodical system of application of fitness technologies in the educational process of physical education of students are considered in the article. The created model has a purpose, tasks, content, principles, methods, forms, tools and tests. It is found that all components of the methodological system are subordinated to the purpose of formation and education of the student's personality through the process of applying fitness technologies, which should form a harmoniously developed personality. The structure of the author's model has been introduced motivational-target, content-organizational, technological and diagnostic blocks. The target block of the methodological system model is system-forming and determines the general vector orientation of the physical-fitness activity in the higher education institutions. In this block, special attention is paid to the formation of motivation for fitness classes in students, which solves both the external goals and the internal needs of students. The content-organizational unit includes fundamental laws, concepts, fitness technologies, physical and fitness activities aimed at preserving health, maintaining physical fitness and efficiency and physical development of students, forming and nurturing in them the continuous observance of healthy lifestyles. The technological block contains methods of training, education and development of the student's personality, forms of organization of the educational process on the use of fitness technologies, ways of organizing students in classes, methods of regulation of physical activity. The control and diagnostic unit of the methodical system model provides for monitoring and diagnostics of students' level of knowledge, practical skills, fitness level and mastering of fitness technologies. Assessment of students allows you to determine the levels of fitness and fitness (high, sufficient, medium and low).