Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Холістична модель здоров’я у контексті підготовки вчителя

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Галайдюк, М. А.
dc.contributor.author Філоненко, Л. В.
dc.contributor.author Сивохоп, Е. М.
dc.contributor.author Кузьмік, В. Б.
dc.contributor.author Семаль, Н. В.
dc.contributor.author Демченко, І. І.
dc.contributor.author Максимчук, І. А.
dc.contributor.author Максимчук, Б. А.
dc.date.accessioned 2020-03-31T12:01:17Z
dc.date.available 2020-03-31T12:01:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Холістична модель здоров’я у контексті підготовки вчителя / М. А. Галайдюк, Л. В. Філоненко, Е. М. Сивохоп, В. Б. Кузьмік, Н. В. Семаль, І. І. Демченко, І. А. Максимчук, Б. А. Максимчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 12 (120). - С. 39-45. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27873
dc.description.abstract Більшість молоді проводить свій вільний час за електронними гаджетами. В тому числі й стимуляторами активності (комп’ютерні ігри, соціальні мережі, електронні біржі тощо). А значить, послаблення соціалізації, імунітету, фізичних кондицій, репродуктивності тощо. Як відомо, гіпокінезія або гіподинамія є причинами послаблення природних функцій організму, як-от атрофія, недорозвиненість або занепад передовсім фізіологічних систем організму – дихальної, кровоносної, опорно-рухової і, як результат, – психічної, творчої, самовизначальної. Задля вирішення вищевказаних проблем пропонуємо особливу увагу акцентувати на теоретичних моментах підготовки майбутніх учителів у рамках фізичного виховання. Проведення інтегрованих занять, залучення до лекційних занять з фізичної культури здобутків духовного досвіду людства сприяє формування світоглядній компоненті валеології, адже за християнською, як і багатьма іншими релігійними філософіями, фізичне здоров’я не є основним і єдиним, більше того, тільки фізична досконалість може стати згубною для духовної сфери людини. На рівні педагогічного світогляду необхідно визнавати й всіляко імплементувати ідею принаймні рівноцінності духовного та фізичного, хоча перший компонент на нозологічному етапі важливіший і є рушієм у вирішенні початкових деструктивних фізіологічних змін. ua
dc.description.abstract Большинство молодежи проводит свое свободное время за электронными гаджетами. В том числе и стимуляторами активности (компьютерные игры, социальные сети, электронные биржи и т.д.). А значит, ослабление социализации, иммунитета, физических кондиций, репродуктивности и тому подобное. Как известно, гипокинезия или гиподинамия являются причинами ослабления естественных функций организма, например атрофия, недоразвитость или упадок прежде физиологических систем организма – дыхательной, кровеносной, опорно-двигательной и, как результат, – психической, творческой, самоопределяющей. Для решения вышеуказанных проблем предлагаем особое внимание акцентировать на теоретических моментах подготовки будущих учителей в рамках физического воспитания. Проведение интегрированных занятий, привлечение к лекционным занятиям по физической культуре достижений духовного опыта человечества способствует формированию мировоззренческой компоненте валеологии, ведь по христианской, как и многими другими религиозными философиями, физическое здоровье не является основным и единственным, более того, только физическое совершенство может стать губительной для духовной сферы человека. На уровне педагогического мировоззрения необходимо признавать и всячески имплементировать идею, по крайней мере, равноценности духовного и физического, хотя первый компонент на нозологическом этапе важнее и является двигателем в решении начальных деструктивных физиологических изменений. ua
dc.description.abstract Statistical data obtained by doctors, valeologists and teachers, indicate a significant decrease in motor activity of pupils, especially adolescents and young people (high school pupils and students in Years 1-3). The main reason, oddly enough, is technology: most young people spend their free time using electronic gadgets, including activity boosters (computer games, social networks, electronic exchanges). At present, pre-therapeutic propaedeutic “diagnoses” include hypodynamia, hypokinesia, passivity, which lead to the atrophy of the body’s adaptive functions and, consequently, to poor socialization, immunity, physical fitness, reproductive power. So far as is known, hypokinesia or hypodynamia is the cause of weak body's functionality, including atrophy, underdevelopment or decline of physiological systems of the body (respiratory, circulatory, musculoskeletal and, as a result, mental, creative, self-determining). One should pay particular attention to the theoretical aspects of teacher training in the field of physical education to be able to solve the problems mentioned above. Although some of these aspects are entirely individual and even intimate, the student (future teacher) must be able to acknowledge the fact of observing / not observing daily routine. The vegetative needs of the body invariably influence the individual’s emotional and motivational sphere, given that professional competencies are rather well-developed. Integrated lessons and lectures on physical culture of global spiritual experience can contribute to forming an ideological component of valeology. According to Christian and many other religious philosophies, physical health is not the main factor in well-being. When caring about only physical fitness, the individual can negatively affect his or her spiritual health. At the level of pedagogical worldview, it is necessary to recognize and fully implement the idea of equivalence of spiritual and physical health. At the same time, the first component is more critical at the nosological stage and is the driving force in solving the first destructive physiological changes. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject електронні гаджети ua
dc.subject молодь ua
dc.subject гіпокінезія ua
dc.subject інтегровані заняття ua
dc.subject духовне здоров’я ua
dc.subject теоретична підготовка ua
dc.subject світоглядний компонент ua
dc.subject электронные гаджеты ua
dc.subject молодежь ua
dc.subject гипокинезия ua
dc.subject интегрированные занятия ua
dc.subject здоровье ua
dc.subject теоретическая подготовка ua
dc.subject мировоззренческий компонент ua
dc.subject electronic gadgets ua
dc.subject youth ua
dc.subject hypokinesia ua
dc.subject integrated lessons ua
dc.subject spiritual health ua
dc.subject theoretical training ua
dc.subject worldview ua
dc.subject.classification 378:613-047.22]:796.011.3 ua
dc.title Холістична модель здоров’я у контексті підготовки вчителя ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics