В статті розкрито теоретичні і методичні основи фізичного виховання дошкільників на основі застосування засобів єдиноборств (на прикладі дзюдо). У ході дослідження визначена проблема, яка окреслює завдання збереження та зміцнення здоров’я підростаючого покоління, пошук нових методик організації навчання на заняттях з фізичного виховання у дошкільних навчальних закладах і стимулювання самостійних занять дітей старшого дошкільного віку фізичними вправами на прикладі дзюдо. Після аналізу літературних джерел виявлено, що досліджуваному питанню присвячена недостатня кількість робіт, які вивчають застосування єдиноборств у фізичному вихованні дошкільників, майже відсутні дані щодо використання в процесі занять із дошкільниками рухливих ігор з елементами дзюдо. Отримані експериментальні дані засвідчують позитивну динаміку оволодіння дошкільниками навичками страхування, самострахування, пересування по килиму, елементарними технічними діями в партері та стійці тощо, а також дали змогу максимально реалізувати тренувальні ефекти загальної, спеціальної та інших сторін спортивної підготовки в цілісній підготовці дітей старшого дошкільного віку.
Раскриты теоретические и методические основы физического воспитания дошкольников на основе применения средств единоборств (на примере дзюдо). В результате исследования определена проблема, которая ставит задачи сохранения и укрепления здоровья подрастающего поколения, поиск новых методик организации обучения на занятиях по физическому воспитанию в дошкольных учебных заведениях и стимулирования самостоятельных занятий детей старшего дошкольного возраста физическими упражнениями на примере дзюдо. После анализа литературных источников выявлено, что изучаемому вопросу посвящено недостаточное количество работ, которые изучают применение единоборств в физическом воспитании дошкольников, почти отсутствуют данные по использованию в процессе занятий с дошкольниками подвижных игр с элементами дзюдо. Полученные экспериментальные данные свидетельствуют о положительной динамике овладения дошкольниками навыками страхования, самострахования, передвижения по ковру, элементарными техническими действиями в партере и стойке и т.д., а также позволили максимально реализовать тренировочные эффекты общей, специальной и других сторон спортивной подготовки в целостной подготовке детей старшего дошкольного возраста.
Reveal the theoretical and methodological foundations of physical education of preschool children through the use of martial arts (for example, judo). In the course of the study, a problem was identified that poses the tasks of preserving and strengthening the health of the younger generation, the search for new methods of organizing training in physical education classes in preschool educational institutions and stimulating the independent exercise of older preschool children by physical exercises on the example of judo. After analyzing literary sources, it was revealed that insufficient number of works devoted to the use of martial arts in the physical education of preschool children has been devoted to the issue under study, there are almost no data on the use of outdoor games with judo elements in the process of training with preschool children. The obtained experimental data testify to the positive dynamics of preschoolers mastering the skills of insurance, self-insurance, moving around the carpet, elementary technical actions in the stalls and racks, etc., and also made it possible to maximize the training effects of general, special and other aspects of sports training in the holistic preparation of children senior preschool age.