У статті представлено порівняльний аналіз рухової активності студентів 1-4 курсів у процесі їх навчання у закладі вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Завдання дослідження: визначити рівень загальної рухової активності та фізкультурно-оздоровчої рухової активності студентів і провести порівняльний аналіз рухової активності студентів 1-4 курсів у процесі їх навчання у вищому закладі освіти зі специфічними умовами навчання; вивчити вплив наявної рухової активності на ефективність навчання студентів і розвиток у них окремих фізичних можливостей. Результати дослідження: загальна рухова активність студентів упродовж усього терміну навчання змінюється. Такі зміни мають загальну негативну тенденцію і характеризується зменшенням від курсу до курсу часу, протягом якого студенти здійснюють таку активність. Зокрема, з 20,2 % на першому до 18,2 % на четвертому курсі зменшується загальна рухова активність студентів. Фізкультурно-оздоровча рухова активність зменшується дещо меншими темпами, – в середньому, з 15,9 % до 14,6 %, але так само статистично вірогідно (р < 0,001).
Висновок. Негативна динаміка рухової активності студентів призводить до зниження рівня прояву окремих фізичних можливостей. У першу чергу це стосується швидкісної витривалості, зниження якої протягом третього-четвертого курсів складає, в середньому, 0,3 с (р < 0,001).
В статье представлено сравнительный анализ двигательной активности студентов 1-4 курсов в процессе обучения в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения. Задания исследования: определить уровень общей двигательной и физкультурно-оздоровительной двигательной активности студентов; провести сравнительный анализ двигательной активности студентов 1-4 курсов в процессе их обучения в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения; изучить влияние двигательной активности на эффективность обучения студентов и развитие их физических возможностей. Результаты исследования: общая двигательная активность студентов на протяжении всего периода обучения изменяется. Такие изменения имеют общую негативную тенденцию и характеризируются от курса к курсу уменьшением времени, на протяжении которого студенты совершают такую активность. В частности, общая двигательная активность студентов снижается с 20,2 % на первом до 18,2 % на четвертом курсе. Физкультурно-оздоровительная двигательная активность уменьшается несколько меньшими темпами, в среднем с 15,9 % до 14,6 %, но так же статистически вероятнно (р < 0,001).
Вывод. Негативная динамика двигательной активности студентов приводит к снижению уровня проявления отдельных физических возможностей. В первую очередь, это касается скоростной выносливости, снижение которой на протяжении третьего-четвертого курсов составляет, в среднем, 0,3 с (р < 0,001).
The article presents a comparative analysis of the motor activity of 1-4 year students in the process of learning in a higher educational institution with specific learning conditions. Research tasks: to determine the level of general motor and physical-health-improving motor activity of students; to conduct a comparative analysis of the motor activity of students of 1-4 years in the process of their education in a higher educational institution with specific learning conditions; to study the impact of motor activity on the effectiveness of student learning and the development of their physical capabilities. Results of the study: the general motor activity of students throughout the entire period of study changes. Such changes have a general negative tendency and are characterized from course to course by a decrease in the time during which students perform such activity. In particular, the overall motor activity of students decreases from 20.2 % in the first to 18.2 % in the fourth year. Physical-health-improving motor activity decreases at a slightly lower rate, from an average of 15.9 % to 14.6 %, but is also statistically likely (p < 0.001).
Conclusion. The total motor activity of students throughout the term of study changes. Physical-health-improving motor activity is decreasing at a slightly lower rate – on average, from 15.9 % to 14.6 %, but also statistically significant (p < 0.001). The negative dynamics of students' motor activity leads to a decrease in the level of manifestation of individual physical capabilities. First of all, this concerns speed endurance, the decrease of which during the third and fourth courses is, on average, 0.3 s. (p < 0.001).