ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Бабій, І. В. | |
dc.contributor.author | Максимчук, Б. А. | |
dc.contributor.author | Малихін, А. О. | |
dc.contributor.author | Сивохоп, Е. М. | |
dc.contributor.author | Короткіх, М. А. | |
dc.contributor.author | Грицун, Ю. М. | |
dc.contributor.author | Маляр, Н. С. | |
dc.contributor.author | Максимчук, І. А. | |
dc.date.accessioned | 2020-03-26T11:11:28Z | |
dc.date.available | 2020-03-26T11:11:28Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Бабій, І. В. Історині передумови розвитку педагогічної майстерності / І. В. Бабій, Б. А. Максимчук, А. О. Малихін, Е. М. Сивохоп, М. А. Короткіх, Ю. М. Грицун, Н. С. Маляр, І. А. Максимчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 11 (119). - С. 12-18. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27782 | |
dc.description.abstract | Питання педагогічного професіоналізму завжди хвилювали і хвилюють представників різних соціальних інститутів, тому що хороша освіта є значною духовною цінністю сучасного суспільства. І це не дивно. Адже увага до особистості людини належним чином почала приділятися ще в епоху Відродження, коли суспільство знову стало антропоцентричним, а людська індивідуальність уважалася даром божим і найбільшою цінністю. Педагогічна майстерність учителя будь-якого профілю ґрунтується, окрім особистісних якостей, на відкритості щодо всіх об’єктів і суб’єктів освітнього процесу, постійному прогресі та нестандартному підході до вирішення педагогічних проблем (тактичний рівень), завдань і цілей (стратегічний рівень). | ua |
dc.description.abstract | Вопрос педагогического профессионализма всегда волновали и волнуют представителей различных социальных институтов, так как хорошее образование является значительной духовной ценностью современного общества. И это не удивительно. Ведь внимание к личности человека должным образом стало уделяться еще в эпоху Возрождения, когда общество снова стало антропоцентрическим, а человеческая индивидуальность считалась даром божьим и самой большой ценностью. Педагогическое мастерство учителя любого профиля основывается кроме личностных качеств, открытость в отношении всех объектов и субъектов образовательного процесса, постоянном прогрессе и нестандартном подходе к решению педагогических проблем (тактический уровень), задач и целей (стратегический уровень). | ua |
dc.description.abstract | The issue of pedagogical professionalism has always been a concern for the representatives of various social institutions. Indeed, proper education is a significant intellectual and cultural value of a modern society. It is not surprising since they started to pay considerable attention to the personality of the individual when society became anthropocentric in the days of the Renaissance and considered it to be a gift of God and the greatest value. The article aims to theoretically justify the historical prerequisites for the development of pedagogical skills in future physical education teachers as the focus of the research. Physical education, along with music, art, etc., is a separate layer of social consciousness, which implies not only the transfer of knowledge, abilities and skills but also the pedagogically expedient role of the physical education teacher as a carrier and multiplier of this kind of education. This brings physical education closer to creative courses. The internal basis of pedagogical skills and competence is the need, desire, ability and capability for self-improvement, and this applies to most applied pedagogical professions (physical, sport, military training). Each pedagogical specialization has its own specific aspects in the development of pedagogical skills. Therefore, pedagogical skills of teachers are based, in addition to personal qualities, on the openness to all objects and subjects of the educational process, constant progress and non-standard approach to solving pedagogical problems (tactical level), tasks and goals (strategic level). | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | професіоналізм | ua |
dc.subject | особистість | ua |
dc.subject | таланти | ua |
dc.subject | вчитель-майстер | ua |
dc.subject | здібності | ua |
dc.subject | вчитель | ua |
dc.subject | педагогіка | ua |
dc.subject | людина | ua |
dc.subject | Макаренко | ua |
dc.subject | Зязюн | ua |
dc.subject | Ушинський | ua |
dc.subject | профессионализм | ua |
dc.subject | личность | ua |
dc.subject | таланты | ua |
dc.subject | учитель-мастер | ua |
dc.subject | способности | ua |
dc.subject | учитель | ua |
dc.subject | педагогика | ua |
dc.subject | человек | ua |
dc.subject | Ушинский | ua |
dc.subject | professionalism | ua |
dc.subject | personality | ua |
dc.subject | talents | ua |
dc.subject | master teacher | ua |
dc.subject | abilities | ua |
dc.subject | teacher | ua |
dc.subject | pedagogy | ua |
dc.subject | individual | ua |
dc.subject | Makarenko | ua |
dc.subject | Ziaziun | ua |
dc.subject | Ushynskyi | ua |
dc.subject.classification | 378.016:796.011.3]:37.013 | ua |
dc.title | Історині передумови розвитку педагогічної майстерності | ua |
dc.type | Article | ua |