В статті доводиться, що формування естетичних смаків та оцінок – необхідної складової духовності людини - відбувається через виховання любові до мистецтва як внутрішньої потреби в спілкуванні з мистецтвом, розуміння сенсу мистецтва і його призначення. Розвиток інтересу до мистецтва передбачає, у свою чергу, формування вміння сприймати, розуміти та оцінювати твори мистецтва, що з часом переростає в естетичний смак особистості. Виростаючи із емоційної реакції на сприйняте та його раціонального аналізу, із суспільних поглядів на красу та індивідуальних психологічних переваг, естетичний смак засвідчує вихованість особи, її рівень естетичної культури. Нині, коли на молодь спрямований потік різної за якістю естетичної інформації, тиснуть численні технічні нововведення, своєрідні виклики духовності створює й постійно відтворює інтернет-середовище, виховання естетичних смаків та оцінок постає як своєрідний протектор поширенню бездуховності, як джерело утвердження гуманістичного світогляду, як своєрідний орієнтир, який допомагає розбиратися у світі істинних та фальшивих цінностей та спрямовує діяльність особистості до вершин естетичної досконалості.
В статье доказывается, что формирование эстетических вкусов и оценок - необходимой составной духовности человека - происходит через воспитание любви к искусству как внутренней потребности в общении с искусством, понимание смысла искусства и его назначения. Развитие интереса к искусству предполагает, в свою очередь, формирование умения воспринимать, понимать и оценивать произведения искусства, со временем перерастает в эстетический вкус личности. Вырастая из эмоциональной реакции на воспринято и его рационального анализа, из общественных взглядов на красоту и индивидуальных психологических преимуществ, эстетический вкус свидетельствует воспитанность личности, ее уровень эстетической культуры. Сейчас, когда на молодежь направленный поток различной по качеству эстетической информации, давят многочисленные технические новшества, своеобразные вызовы духовности создает и постоянно воспроизводит интернет-среда, воспитание эстетических вкусов и оценок выступает как своеобразный протектор распространению бездуховности, как источник утверждения гуманистического мировоззрения, как своеобразный ориентир , который помогает разбираться в мире истинных и ложных ценностей и направляет деятельность личности к вершинам эстетического совершенства.
The article argues that the formation of aesthetic tastes and evaluations аre a necessary component of human spirituality. It occurs through the cultivation of love for art as an internal need to communicate with art, understanding the meaning of art and its purpose. The development of interest in the arts, involves the formation of the ability to perceive, understand and evaluate works of art, which eventually develops into an aesthetic taste of personality. Growing from the emotional response to the perceived and its rational analysis, from public views on beauty and individual psychological benefits, the aesthetic taste attests to the person's upbringing, his level of aesthetic culture. Nowadays, when the flow of different aesthetic information of different quality is directed at the youth, numerous technical innovations are pressing, peculiar challenges of spirituality create and constantly reproduce the Internet environment, education of aesthetic tastes and evaluations appears as a kind of protector of spreading of spirituality, as a source of affirmation of humanistic, humanistic, which helps to understand the world of true and false values and directs the activity of the individual to the apexes of aesthetic perfection.