Для забезпечення розвитку як держави, так і окремого регіону у різноманітних сферах важливо врахувати ретроспективні здобутки навчально-педагогічної царини. У статті на основі архівних даних досліджено якісні зрушення формального елемента освіти на Поділлі в передвоєнні роки. Наведено інформацію функціонування навчальних закладів в мережі вищої освіти на Поділлі (Кам’янець-Подільський державний український університет, Кам’янець-Подільський інститут народної освіти, Кам’янець-Подільський інститут соціального виховання, Кам’янець-Подільський учительський інститут, Кам’янець-Подільський сільськогосподарський інститут, Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Вінницький медичний інститут) шляхом визначення термінів їх функціонування, використання форми навчання, методів та засобів навчання.
It is important to take into account the retrospective achievements of the educational and pedagogical realm to ensure the development of both a state and a separate region in various spheres. In the article on the basis of archival data the qualitative changes of the formal element of education in Podillia in prewar years are researched. The information on the functioning of educational institutions in the network of higher education in Podillya (Kamyanets-Podilskyi State Ukrainian University, Kamyanets-Podilskyi Institute of Public Education, Kamyanets-Podilsky Institute of Social Education, Kamyanets-Podilsky Teachers’ Institution, Kamyanets-Podilsky Agricultural Institute, Khmelnytsky Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education, Vinnytsia Medical Institute) by defining terms of their functioning, use of forms of training,
methods and learning tools.