Захищається рукопис, який містить дослідження проблеми впливу
групової навчальної діяльності на розвиток молодших школярів. Встановлено, що розвиток розумових здібностей молодших школярів
підвищиться, якщо навчання включає групові форми роботи за запропонованої автором технології. Виявлені критерії розумового розвитку і
педагогічні умови введення в конструкцію уроку групових форм навчальної діяльності
Защищается рукопись, содержащая исследование проблемы влияния
групповой учебной деятельности на умственное развитие младших школьников. Установлено, что развитие умственных способностей младших
школьников повышается, если обучение включает групповые формы работы по предложенной автором технологии. Выявлены критерии умственного
развития и педагогические условия введения в конструкцию урока групповых форм учебной деятельности.
The defending manuscript contains investigation of the problem of
influence of the group educational activity at mental development of junior
pupils. It was established that the development of mental activities of junior
pupils will raise if the training and built at the technology of organisation group
forms of educational activity. Originally of the work consist in author’s
characteristics of criterion’s of mental development of junior pupils. The author
is working out pedagogical conditions of employement the group forms of
educational activity and uncovering the essence of their application.