У статті розглянуто особливості підготовки майбутніх фахівців геодезії та землеустрою у контексті європейської інтеграції. Особливу увагу приділено аналізу організації навчального процесу на землевпорядних факультетах. Неперервну
землевпорядну освіту визначено як процес формування особистості землевпорядника в період базової різнорівневої підготовки та всебічного розвитку його особистості в процесі післямагістерської освіти. Базова підготовка – це процес
і результат формування професійної та загальної культури землевпорядника, а післямагістерська – процес збагачення, розширення й поглиблення його знань. Представлено характеристику сучасних навчальних планів підготовки майбутніх
землевпорядників. Здійснено комплексний аналіз освітньої програми спеціальності 193 “Геодезія та землеустрій”.
The article deals with the peculiarities of the training of future specialists in geodesy and land management in the context of European integration. Particular attention is paid to the analysis of the organization of the educational process at land management departments. Continuous land management education is noted as a process of formation of the personality of the land surveyor during the period of basic multilevel preparation and the comprehensive development of his personality during postgraduate education. Basic training is a process and result of the formation of a professional and general culture of a land surveyor, and postgraduate study is a process of its enrichment, expansion and deepening of knowledge. The characteristic of
modern training plans for future land surveyors is presented. Complex analysis of educational program of specialty 193 “Geodesy and land management” is carried out.