У статті представлено результати експериментального аналізу стану практики формування професійної культури учнів вищих професійних училищ. Вивлено, що культурологічний компонент професійної культури фахівця сфери обслуговування цілком прийнятно формувати під час навчально-виховного процесу у ПТНЗ. З’ясовано, що є завищена самооцінка культурного рівня, яка здебільшого із часом переростає в низький реальний рівень професійної культури фахівця на момент закінчення навчального закладу. Встановлено параметри процесу формування професійної культури: готовність учня до сприйняття професійної культури, готовність викладача формувати професійну культуру, заходи щодо її формування. Найважливішими чинниками впливу на формування уявлень про цінності,
норми, правила та стандарти поведінки виявилися прийоми, що спираються на комунікативі аспекти. Запропоновано заходи щодо підняття рівня сформованості мотиваційо-ціннісного компоненту у процесі професійної підготовки фахівців сфери обслуговування.
The article presents the results of experimental analysis of practice of formation of professional culture of higher professional and technical schools. It is investigated that the cultulogological component of professional culture of the service specialist is quite acceptable for formation during the educational process in vocational-technical schools. It turned out that there is a zavyshenaja self-esteem of cultural level, which in most cases eventually turns into a low real level of professional culture of a specialist at the time of graduation. Parameters of the process of formation of professional culture are defined: readiness of pupil to perception of professional culture, readiness of teacher to form professional culture, measures on its formation. The most important factors influencing the formation of concepts about values, norms, rules and standards of behavior were receptions, which rely on communicative aspects. Measures are proposed to increase the level of motivation and value component in the course of professional training of the service sector specialists.