Стаття присвячена проблемі забезпечення якості освітньої діяльності та сучасному стану впровадження інформаційно-комунікативних технологій у підготовці майбутніх медичних фахівців. Методологія дослідження була адаптована до роботи зі студентами перших та четвертих курсів спеціальності 223 «Медсестринство», що здобувають
освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, а також із здобувачами освітнього ступеню бакалавр та
магістр, що навчаються на умовах ступеневої медичної освіти.
Проведено аналіз науково-методичних джерел та здійснено соціологічне опитування респондентів для визначення
системності застосування викладачами закладу медичної освіти інформаційно-комунікаційних технологій у освітньому процесі; інформаційно-комунікативних технологій як елементу підвищення якості освітньої діяльності для здобувачів медичної освіти; впливу інформаційно-комунікативних технологій на формування професійних компетентностей
у майбутніх медичних сестер. Отримані під час дослідження анкетні дані були проаналізовані та на основі результатів соціологічного дослідження було побудовано модель впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у
підготовці майбутніх медичних сестер.
Науковою новизною дослідження стало обґрунтування стану використання ІКТ та подальшого вдосконалення
інноваційних технологій у процесі навчання майбутніх медичних фахівців. Одержані результати впроваджено у підготовку медичних сестер КВНЗ «Житомирський медичний інститут» Житомирської обласної ради.
Серед загальних висновків, що зроблені за результатами дослідження, необхідно визначити те, що забезпечення
якості освітнього процесу є пріоритетним завданням діяльності закладів медичної освіти. Підкреслено важливе значення інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі, а також необхідність вдосконалення сьогоднішнього стану системи використання ІКТ та подальшого впровадження інноваційних технологій у процесі навчання
майбутніх медичних фахівців.
The article is devoted to the problem of ensuring the quality educational activities and the current state of implementation
information and communication technologies in the training of future medical professionals. The methodology of the research
was adapted to work with students of the first and fourth courses of specialty 223 «Nursing», obtaining the educational qualification
of a junior specialist, as well as those with a bachelor's and master's degree, studying in terms of grade medical education.
The analysis of scientific methodology and sources of poll respondents conducted to determine the systematic application of
medical education teachers of ICT in the educational process; information and communication technologies as part of improving
the quality of educational activities for candidates of medical education; the influence of information and communication
technologies in formation of professional competence of future nurses. The questionnaire data obtained during the study were
analyzed and basis the results of a sociological study, a model for the implementation of information and communication technologies
in the training of future nurses was constructed.
The scientific novelty of the study was the substantiation of the state of using ICT and further improvement of innovative
technologies in the process of training future medical professionals. The obtained results were implemented in the training of
medical nurses of MHEI «Zhytomyr Medical Institute» Zhytomyr Regional Council.
Among the general conclusions made by a study it is necessary to determine that ensuring the quality of the educational
process is a priority activity of the medical education institutions. Emphasis was placed on the importance of information and
communication technologies in the educational process, and the necessity improvement the current state system of using ICT
and further introduction of innovative technologies in training of future medical professionals.