У статті зосереджено увагу на актуальності реалізації компетентнісного підходу в освіті та формування життєвої компетентності підростаючого покоління. Охарактеризовано роль соціального педагога в освітньому процесі щодо
розвитку життєвої компетентності дітей, зокрема підлітків. Обґрунтовано необхідність фахової підготовки майбутніх соціальних педагогів до розвитку життєвої компетентності підлітків в закладах загальної середньої освіти.
Окреслено критерії, показники та рівні професійної готовності майбутніх соціальних педагогів щодо формування
ключових компетентностей для життя у підлітків в умовах закладу загальної середньої освіти. Визначено й охарактеризовано діагностичний інструментарій дослідження готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з
підлітками у школі в напрямі формування в них життєвої компетентності. Представлено результати діагностики
професійної готовності майбутніх соціальних педагогів в означеному векторі та виявлено рівні її сформованості (високий, достатній, середній та низький) за визначеними автором критеріями такої готовності: мотиваційно-ціннісним,
когнітивно-ресурсним, діяльнісним і рефлексивним критеріями. Здійснено аналіз отриманих під час діагностики даних,
зроблено висновок про необхідність здійснення цілеспрямованого педагогічного впливу на професійну підготовку майбутніх соціальних педагогів у вищеозначеному напрямі.
Охарактеризовано перспективи щодо зміни отриманих під час діагностики результатів у позитивному напрямі,
які вбачаємо у розробленні та апробації моделі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування
життєвої компетентності підлітків в закладах загальної середньої освіти.
The article focuses on the relevance of the implementation of the competence approach in education and the formation of the
life competence of the younger generation. The role of social pedagogue in the educational process regarding the development
of life competence of children, in particular adolescents, is described. The necessity of professional training of future social pedagogues’
for the development of life competence of adolescents in institutions of general secondary education is substantiated.
The criteria, indicators and levels of professional readiness of future social pedagogues’ regarding the formation of key
competences for life in adolescents in conditions of the institution of general secondary education are outlined. The diagnostic
tool for studying the readiness of future social pedagogues’’ to work with adolescents in the school in the direction of forming
their life competency in them is determined and characterized. The results of the diagnosis of the future readership of social
pedagogues’ in the specified vector are presented and the levels of its formation (high, sufficient, average and low) are determined
according to criteria determined by the author for such readiness: motivational-value, cognitive-resourceful, activity
and reflexive criteria. The analysis of the data obtained during the diagnosis is made, the conclusion is made on the necessity
of purposeful pedagogical influence on the professional training of future social pedagogues’ in the above-mentioned direction.
Prospects are described in relation to the change of the results in positive direction, see that in development and approbation
of model of professional preparation of future social teachers to forming of vital competence of teenagers in establishments of
universal middle education, got during diagnostics.