Висвітлено сутність самоосвітньої діяльності, її значення в процесі інструментальної підготовки майбутніх
учителів музики, у професійній діяльності музиканта-педагога. Визначено, що вагоме місце в інструментальній підготовці студентів мистецької галузі належить інструментально-виконавській самопідготовці, яка сприяє залучен-
ню майбутніх учителів музики до виконавських традицій, норм музичної культури, художньо-естетичних цінностей.
Окреслено питання про вимоги сучасного суспільства, яке потребує фахівців не з «механічно» набутими знаннями,
а з духовно-особистісним, творчим і культурним досвідом, накопичення якого зумовлює соціалізацію майбутнього
фахівця. Проте у статті зазначено, що інструментально-виконавська діяльність має значні резерви для виявлення
індивідуальності студентів, розвитку їх самостійності та творчого потенціалу, що професійна діяльність учителя
в умовах мінливого середовища стає все більш інноваційною, що дає змогу педагогу сформувати особистісну траєкторію професійного розвитку. Демократичні зрушення у галузі мистецької освіти потребують переосмислення та
усвідомлення в суспільстві ролі самоосвітньої діяльності учителя музики як основного джерела творчості, важливого
фактора у формуванні індивідуального стилю педагогічної діяльності, професійно-особистісного розвитку фахівця.
Встановлено зв’язок між самоосвітньою музично-виконавською діяльністю в інструментальній підготовці майбутніх
учителів музики та визначення рівня її впливу на розвиток професійного становлення майбутніх фахівців. Доведено,
що успішність музичного виконавства значною мірою залежить від багатьох чинників, серед яких важливим є самоосвітня діяльність в процесі інструментальної підготовки майбутніх учителів музики.
The article highlights the essence of self-education activity, its importance in the process of instrumental training of future
music teachers, and the professional activities of musician-teacher. Instrumental self-training is an important place in the
instrumental training of students in the arts sector. It helps to attract future music teachers to the performing traditions, norms
of musical culture, artistic and aesthetic values. Modern society requires specialists not from the «mechanically» acquired
knowledge, but with the spiritual-personal, creative and cultural experience. The accumulation of this experience predetermines
the socialization of the future specialist. At the same time, instrumental and performing activities have significant reserves for
identifying students’ individuality, developing their autonomy and creativity. The success of musical performance depends on
many factors, among which self-education is important in the process of instrumental training for future music teachers.