У статті розглянуто проблему використання інноваційних форм організації семінарських занять із використанням інфрмаційно-комунікаційних технологій у системі підвищення кваліфікації викладачів фармацевтичного та медичного
профілю. Схарактеризовано сутність методу web-квест та визначено теоретичні та практичні аспекти застосування методу під час семінарських занять на циклах підвищення кваліфікації викладачів. Проаналізовано значення методу інтерактивного навчання web-квест для підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання, розширення їхнього світогляду, стимулювання до самоосвіти, розвитку творчого мислення. Доведено доцільність методу web-квест щодо можливості його використання в освітньому процесі підвищення кваліфікації викладачів для вирішення професійних завдань, комплексного підходу до аналізу фактів та явищ, подальшого саморозвитку та самовдосконалення.
The problem of using innovation forms of organizing seminar classes with using of information and communication technologies in the system of advanced training of the instructors of pharmaceutical and medical fields has been considered in the article. The essence of the web-quest method was characterized as well as theoretical and practical aspects of utilizing the method during seminar classes at the cycles of advanced training of the instructors has been characterized. Significance of the interactive studying of web-quest method has been analyzed to increase motivation of the students towards education, extending their world outlook, encouraging them to self-education, developing their artistic thinking. Expediency of the web-quest method has
been proven concerning its possibility to be used in an educational process of the instructors’ advance training to solve professional tasks, comprehensive approach to analysis of the facts and phenomena, further self-development and self-improvement.