У статті аналізується психолого-педагогічна проблема визначення цілей та принципів формування професійної суб’єктності майбутніх офіцерів Збройних сил України під час навчання у вищих військових навчальних закладах. Актуальність проблеми формування професійної суб’єктності майбутнього офіцера зумовлена викликами, що стоять перед українською державою щодо збереження її територіальної цілісності та недоторканості. ЗСУ потребують
офіцерів, що здатні ефективно та успішно керувати військовими колективами, ухвалювати виважені рішення та нести свідому відповідальність за них. Перед ВВНЗ, що здійснюють підготовку майбутніх офіцерів, одним із визначальних стоїть завдання сформувати у випускника комплекс професійно зумовлених компетентностей. Крім того, сучасний офіцер повинен вміти швидко адаптуватися до різних умов військово-професійної діяльності, змінювати її та вдосконалювати на основі самостійно набутих знань, знаходити шляхи успішного розв’язання військово-професійних завдань у будь-яких нестандартних ситуаціях, зокрема під час виконання бойових завдань. У ситуаціях невизначеності, притаманних умовам виконання службових та особливо бойових завдань, проявляється провідне протиріччя військово-професійної підготовки курсанта – майбутнього офіцера у ВВНЗ, яке полягає у сформованості професійної компетентності на основі стандартів військової діяльності, що визначає підготовленість, здатність і готовність до вирішенням певного обмеженого кола стандартних завдань у типових умовах військової діяльності, тоді як досвід виконання завдань військової служби, насамперед в умовах залучення до бойових дій, вимагає від офіцера пошуку нестандартних варіантів дій, управлінських рішень, що виходять за межі визначених шаблонів.
The article analyzes the psychological and pedagogical problem of determining the goals and principles of forming the professional subjectivity of future officers of the Armed Forces of Ukraine during training in higher military educational institutions. The urgency of the problem of forming the professional subjectivity of a future officer is due to the challenges faced by the Ukrainian state in preserving its territorial integrity and integrity. The Armed Forces needs officers who can effectively and successfully manage military teams, make informed decisions and bear conscious responsibility for them. One of the key tasks facing the Secondary Schools, which trains future officers, is to form a complex of professionally determined competencies at the graduate level. In addition, a modern officer must be able to quickly adapt to different conditions of military professional activity, to change it and to improve it on the basis of self-acquired knowledge, to find ways of successfully solving military-professional tasks in any non-standard situations, including during execution combat missions. In situations of uncertainty inherent in the conditions for the performance of official and especially combat tasks, the leading contradiction in the military-vocational training of a cadet - the future officer in the Second World War, which consists in the formation of professional competence on the basis of standards of military activity, which determines preparedness, ability and readiness to resolve a certain limited circle of standard tasks in typical conditions of military activity, while experience in performing military service tasks, especially in conditions of engagement For combat operations, the officer requires an officer to search for non-standard actions, managerial decisions that go beyond certain patterns.