У статті розглянуто проблему організації навчального процесу підготовки фахівців образотворчого та декоративного мистецтва в межах інклюзивного простору. Висвітлено специфіку взаємодії викладача та учнів під час освітнього процесу. Показано важливість законодавчої та нормативно-правової сфери і підтримки учнів з особливими потребами. Проаналізовано основні базові підходи у роботі з учнями з особливими освітніми потребами та значний вплив гуманної педагогіки на позитивний навчальний процес. Виявлено різноманіття педагогічних підходів у роботі з учнями в інклюзивному класі та доведено ефективність диференційованого навчання. Відкрито для огляду проблему
важкодоступності відвідування учнями з особливими потребами позаурочних заходів у місті: театри, музеї, тематичні екскурсії. Обґрунтовано та доведено важливість теми дослідження в освітньому просторі України в сучасній
педагогічній системі ХХІ ст.
The article deals with the problem of organizing the educational process of training specialists in fine arts and decorative art within the scope of the inclusive space. The specificity of interaction between the teacher and students during the educational process is highlighted. The importance of the legislative and regulatory sphere and support for students with special needs is shown. The basic basic approaches in work with pupils with special educational needs and the significant influence of humane pedagogy on a positive educational process are analyzed. A variety of pedagogical approaches was found in working
with students in the inclusive class and the efficiency of differentiated learning was proved. An overview of the problem of the accessibility of visiting pupils with special needs of extra-curricular activities in the city is opened: theaters, museums, thematic excursions. It is substantiated and proved the importance of the research topic in the educational space of Ukraine in the modern pedagogical system of the XXI century.