В соответствии с целью диссертационной работы определены ме
тодические условия углубления системной методической подготов
ки студентов при обучении основам радиоэлектроники на примере
лабораторного практикуьи и факультативных занятий. Структури
рование учебного материала представлено в виде структурно
графических схем, основные элементы которой явлпються методо
логическими ориентирами в изложении программного материала.
Установлено, что предложенная методика существенно повышает
уровень професиональных знаний и творческое мышление студентов.
In correspondence with the object of the thesis the methodical conditions for deeper systematisal methodologisal preparatio of students during the study the prinsiples of radio elestronies in practical way of the laboratory research and optional lessons. Construction of the educational materials is presented a s tructural-graphics diagrams, main elements of
which are the methodological landmarks in in te rpe ta t ion of
program material. I t is establ ish that this methodics ra is
very much the students evel of the professional knowledges
and the creative thought students.