The article deals with the problem of teaching Ukrainian young learners the English dialogic speech. When conducting the pedagogical research, the following methods were used, namely: the comparison and system analysis of psychological, pedagogical, methodological sources, education process monitoring, pilot training with using the developed strategies for teaching the English dialogical speech to preschool children, work with the author`s course for pre-schoolers “English in the Family”, describing the experimental phases. The one-year long pedagogical experiment was run at four Ukrainian public kindergartens in Odesa and Nikolaev. The strategies for teaching preschool children the English dialogic speech were determined. The experimental test results provided the strong positive proof of the acquired skills of the English speech.
У статті розглядається проблема навчання українських дошкільнят англійського діалогічного мовлення. Під час проведення педагогічного дослідження використовувалися такі методи: порівняння і системний аналіз психологічних,
педагогічних, методичних джерел, моніторинг освітнього процесу, пілотне навчання з використанням розроблених стратегій із навчання англійського діалогічного мовлення дошкільників, робота з авторським курсом для дошкільнят
“Англійська мова в сім’ї”, опис етапів експерименту. Педагогічний експеримент проводився протягом року в чотирьох українських дитячих садках м. Одеси і Миколаєва. Під час проведення експерименту визначено стратегії з навчання дошкільнят англійського діалогічного мовлення. Отримані результати експерименту виявилися переконливим підтвердженням набутих дошкільнятами навичок англійського діалогічного мовлення.