Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Принципи підготовки учителя фізичного виховання до інноваційної професійної діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чепелюк, А. В.
dc.contributor.author Кушнір, Р. Г.
dc.date.accessioned 2020-02-10T08:31:35Z
dc.date.available 2020-02-10T08:31:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Чепелюк, А. В. Принципи підготовки учителя фізичного виховання до інноваційної професійної діяльності / А. В. Чепелюк, Р. Г. Кушнір // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 К (113). - С. 329-332. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27201
dc.description.abstract У даній статті проведено аналіз наукової літератури з питань інноваційної професійної діяльності учителя фізичного виховання. Визначено принципи підготовки учителя фізичного виховання до інноваційної професійної діяльності, а саме: принцип мотивації, принцип інноваційних знань, принцип єдності традицій і новаторства, принцип прогнозування та моделювання та принцип креативності. Визначені принципи дозволяють охарактеризувати процес професійної діяльності учителя фізичного виховання як систему досягнення цілей навчально-виховного процесу з фізичного виховання у загальноосвітніх школах. Дотримання запропонованих принципів є необхідним для ефективної професійної підготовки учителя фізичного виховання та його інноваційної професійної діяльності. ua
dc.description.abstract In this article an analysis of the scientific literature on the issues of innovative professional activity of the teacher of physical education has been conducted. In today's society, the effectiveness of the activity of the teacher of physical education depends to a large extent on the effectiveness of the introduction of innovative technologies in the educational process. The use of innovative technologies by the teacher of physical education involves the inclusion in the curricula of new teaching methods, methods, methods, planning and organization, monitoring, adjustment of assessment of educational activities that will contribute to the effective formation of the culture of teaching activity. The use of educational technology by teachers of physical education of innovative technologies facilitates training, activating thinking, the possibility of choosing various forms and means of assimilating information. We consider innovative teaching technologies as a form of obtaining knowledge and as a process of development of creative abilities of the individual, which makes it possible to transform knowledge into a part of personal formation and consciousness of the individual. The principles of training of the teacher of physical education for innovative professional activity are determined, namely: the principle of motivation, the principle of innovative knowledge, the principle of unity of traditions and innovation, the principle of forecasting and modeling and the principle of creativity. The established principles allow us to characterize the process of professional activity of the teacher of physical education as a system for achieving the goals of the educational process of physical education in secondary schools. Observance of the proposed principles is necessary for effective professional training of the teacher of physical education and his innovative professional activities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject принципи ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject учитель фізичного виховання ua
dc.subject інноваційна діяльність ua
dc.subject principles ua
dc.subject professional training ua
dc.subject teacher of physical education ua
dc.subject innovative activity ua
dc.subject.classification 378.011.3-051:796 ua
dc.title Принципи підготовки учителя фізичного виховання до інноваційної професійної діяльності ua
dc.title.alternative Basic principles of teacher training of physical education for innovative professional activities ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу