Представлено проблему медіаосвітніх дискурсів як дієвих засобів реалізацій культурологічного підходу в шкільних підручниках української літератури. Розглянуто рекомендовані МОН України підручники української літератури для 10 класу (рівень стандарту) в контексті означеної проблеми. З’ясовано, що запитання і завдання чинних підручників спрямовані на підвищення рівня медіакультури особистості, формування здатності адекватно сприймати, компетентно аналізувати, інтерпретувати, вміло оцінювати й використовувати друковані форми комунікації, кіно, радіо- та телепрограм, Інтернет, а також створювати власні медіатексти. Акцентовано на значенні медіаосвітніх ресурсів для здійснення самостійної навчальної діяльності десятикласників засобами ресурсів Інтернет-мережі; розвитку креативних, дослідницьких здібностей та інтелекту учнів, активізації їхньої пізнавальної діяльності; орієнтації в інформаційному середовищі, формуванні вмінь обмінюватися інформацією з електронних ресурсів із використанням сучасних ІКТ.
В статье представлена проблема медиаобразовательных дискурсов как действующих способов реализаций культурологического подхода в школьных учебниках украинской литературы. Рассмотрены рекомендованные МОН Украины учебники украинской литературы для 10 класса (уровень стандарта) в контексте исследуемой проблемы. Определено, что вопросы и задания действующих учебников направлены на повышение уровня медиакультуры личности, формирование способности адекватно воспринимать, компетентно анализировать, интерпретировать, умело оценивать и использовать печатные формы коммуникации, кино, радио- и телевизионных программ, Интернета, а также создавать собственные медиатексты. Сделан акцент на значении медиаобразовательных ресурсов Интернет-системы; развитии креативных, исследовательских способностей и интеллекта учеников, активизации их познавательной деятельности; ориентировании в информационном поле, формировании умений обмениваться информацией из электронных ресурсов с использованием ИКТ.
The article is devoted to the problem of media-educational discourses as an effective means of a culturological approach implementation in school textbooks of Ukrainian literature. The Ukrainian literature textbooks for Grade 10 (standard level) recommended by the Ministry of Education and Science of Ukraine are analyzed in the context of the task of this problem. It is revealed that the questions and tasks of the current textbooks are aimed at further improvement of person’s media-cultural level, aimed at the development of skills to adequately perceive, competently analyze and interpret, skilfully evaluate and use the printed forms of communication, movie, radio and television programs, the Internet, to create own media-texts. The emphasis is placed on the importance of media-educational resources for the implementation of 10th graders self-study activity through Internet network resources; for the development of pupil’s creative and research abilities and intelligence, the activation of their cognitive activity; for the orientation in the information environment, the formation of the ability to share the information from electronic resources using modern ICT.