Представлена сутність методики корекційної педагогічної роботи з дітьми із синдромом Дауна. Запропоновану авторську методику автор визначає як метод сенсомоторної. Це метод розвитку функцій нервової системи дитини з синдромом Дауна через інтеграцію сенсорної, моторної, емоційної, поведінкової та когнітивної сфер із метою досягнення відповідності форм поведінки біологічному віку. За запропонованою методикою кінезіотерапевт займається поліпшенням сенсомоторної інтеграції психічних процесів у дитини за допомогою здійснення локомоторних актів, маніпулювання об’єктами, “розпізнавання” подій, що відбуваються як у власному тілі дитини, так і поза ним. Це доповнюється оптимізацією афективної сфери дитини. За результатами проведення занять із дітьми з синдромом Дауна, автором наведені наслідки використання методики сенсомоторної кінезіотерапії. Результати використання методу сенсомоторної кінезіотерапії демонструють, що він є ефективним інструментом для поліпшення психомоторних функцій дітей із синдромом Дауна.
В статье представлена суть методики коррекционной педагогической работы с детьми с синдромом Дауна. Предложенную авторскую методику автор обозначает как метод сенсомоторной кинезиотерапии. Это метод развития функций нервной системы ребенка с синдромом Дауна из-за интеграции сенсорной, моторной, эмоциональной, поведенческой и когнитивной сфер с целью достижения соответствия форм поведения биологическому возрасту. По предложенной методике кинезиотерапевт занимается улучшением сенсомоторной интеграции психических процессов у ребенка посредством осуществления локомоторных актов, манипулирования объектами, “распознавания” событий, происходящих как в собственном теле ребенка, так и вне его. Это дополняется оптимизацией аффективной сферы ребенка. По результатам проведения занятий с детьми с синдромом Дауна автором приведены последствия использования методики сенсомоторной кинезиотерапии. Результы использования метода сенсомоторной кинезиотерапии показывают, что он является эффективным инструментом для улучшения психомоторных функций детей с синдромом Дауна.
The article presents the essence of the method of correctional pedagogical work with children with Down syndrome. The author suggests the author’s methodology as a method of sensorimotor kinesiotherapy. This is a method for the development of the functions of the child’s nervous system with Down syndrome through the integration of sensory, motor, emotional, behavioral, and cognitive spheres in order to achieve conformance of behavioral patterns of biological age. According to the proposed method, a kinesiotherapist is engaged in improving the sensorimotor integration of mental processes in the child by means of implementing locomotor acts, manipulating objects, “recognizing” events occurring both in and out of the child’s own body. This is complemented by the optimization of the child’s affective area. According to the results of conducting classes with children with Down syndrome, the author presents the consequences of using the method of sensorimotor kinesiotherapy. The results of using the method of sensorimotor kinesiotherapy demonstrate that it is an effective tool for improving the psychomotor functions of children with Down syndrome.