Аналізується актуальна педагогічна проблема формування культури суб’єкт-суб’єктної взаємодії в процесі професійної підготовки майбутніх офіцерів Збройних сил України. Вимоги до сучасного офіцера, зумовлені досвідом виконання ЗСУ службово-бойових завдань в Операції об’єднаних сил (Антитерористичній операції), визначають потребу щодо формування особистості курсанта – майбутнього офіцера як суб’єкта військово-професійної діяльності. Однією з визначальних є вимога забезпечення налагодження та ефективного функціонування суб’єктсуб’єктної взаємодії в освітньому процесі ВВНЗ. Проблема суб’єкт-суб’єктної взаємодії є однією з ключових у психолого-педагогічній теорії і практиці і вимагає перебудови процесів навчання і виховання суб’єктів освіти, в тому числі й майбутніх офіцерів, маючи на меті становлення курсанта як суб’єкта навчання та первинної військово- професійної діяльності. В умовах протидії збройній агресії сучасні ЗСУ потребують компетентних офіцерів, що вимагає адекватної організації їх підготовки у ВВНЗ. Одним із визначальних критеріїв успішності офіцера та його здатності до виконання покладених завдань є здатність налагоджувати та підтримувати суб’єкт-суб’єктні стосунки з підпорядкованими військовослужбовцями, колегами-офіцерами та керівництвом. Розуміючи освітню діяльність ВВНЗ як цілеспрямований, чітко регламентований освітніми стандартами, керівними документами, планами та навчальними програмами керований процес засвоєння майбутнім офіцером знань, умінь і навичок, розвиток і становлення його як повноцінної особистості, в якому курсант виступає як її суб’єкт, носій предметно-практичної активності і пізнання, констатуємо, що вищезазначене є лише однією із сторін цілісного професійного та особистісного формування його як офіцера, управлінця та фахівця окремого напряму професійної діяльності.
Анализируется актуальная педагогическая проблема формирования культуры субъект-субъектного взаимодействия в процессе профессиональной подготовки будущих офицеров Вооруженных сил Украины. Требования к современному офицеру, обусловленные опытом выполнения ВСУ служебно-боевых задач в Операции объединенных сил (Антитеррористической операции), определяют потребность в формировании личности курсанта – будущего офицера как субъекта военно-профессиональной деятельности. Одним из определяющих является требование обеспечения и эффективного функционирования субъект-субъектного взаимодействия в образовательном процессе вуза. Проблема субъект-субъектного взаимодействия является одной из ключевых в психолого-педагогической теории и практике и требует перестройки процессов обучения и воспитания субъектов образования, в том числе и будущих офицеров, с целью становления курсанта как субъекта обучения и первичной военно-профессиональной деятельности. В условиях противодействия вооруженной агрессии современные ВСУ нуждаются в компетентных офицерах, что требует адекватной организации их подготовки в вузах. Одним из основных критериев успешности офицера и его способности к выполнению возложенных задач является способность налаживать и поддерживать субъект-субъектные отношения с подчиненными военнослужащими, коллегами-офицерами и руководством. Понимая образовательную деятельность вуза как целенаправленный, четко регламентированный образовательными стандартами, руководящими документами, планами и учебными программами управляемый процесс усвоения будущим офицером знаний, умений и навыков, развитие и становление его как полноценной личности, в котором курсант выступает в качестве ее субъекта, носителя предметно-практической активности и познания, констатируем, что вышеупомянутое является лишь одной из сторон целостного профессионального и личностного формирования его как офицера, как управленца и как специалиста отельного направления профессиональной деятельности.
The article analyzes the actual pedagogical problem of forming a culture of subject-subject interaction in the process of professional training of future officers of the Armed Forces of Ukraine. Requirements for a modern officer, determined by the experience of implementing the military service tasks of the Armed Forces of the Combined Forces Operation (Antiterrorist Operation), determine the need for the formation of the personality of a cadet − the future officer as a subject of military- professional activity. One of the defining is the requirement to ensure the establishment and effective functioning of the subject- subjective interaction in the educational process of the Second World War. The problem of subject-subject interaction is one of the key in psychological and pedagogical theory and practice and requires the restructuring of education and training of subjects of education, including future officers, with the aim of becoming a cadet as a subject of learning and primary military-professional activities. In a situation of counteracting armed aggression, the modern Armed Forces of Ukraine need competent officers, which requires an adequate organization of their training at the Second World War. One of the decisive criteria for the success of an officer and his ability to perform his assigned tasks is the ability to establish and maintain a subject-subject relationship with subordinate servicemen, officers and officers. Understanding the educational activities of the Second World War as a focused, clearly regulated educational standards, guidance documents, plans and training programs, the process of mastering by the future officer of knowledge, skills and abilities, development and formation of him as a full-fledged person in which the student acts as its subject, the carrier subject- practical activity and knowledge, we note that the aforementioned is only one of the sides of a holistic professional and personal formation of him as an officer, as a manager and as a specialist of a separate profession.