Проаналізовано визначення та зміст поняття “конкурентоспроможність майбутнього фахівця” як об’єкта вивчення таких наук, як лінгвістика, економіка та психологія, що вагомо вплинули на формування сучасного комплексного поняття. Розглянуте етимологічне значення та різноманіття економічних категорій, що базуються на понятті конкуренції, підкреслюють інтегруючі характеристики та складність об’єкта вивчення цього дослідження. Основна увага зосереджена на особливостях поняття “конкурентоспроможність майбутніх фахівців” як психолого-педагогічної проблеми, центром якої виступають професійні та особистісні якості випускника закладу вищої освіти, що забезпечать затребуваність на ринку праці та працевлаштування за фахом. Науково-теоретичний аналіз також доводить важливу роль вищої освіти в забезпеченні конкурентоспроможності майбутніх фахівців.
Проанализированы определение и содержание понятия “конкурентоспособность будущего специалиста” как объекта изучения таких наук, как лингвистика, экономика и психология, которые оказали значительное влияние на формирование современного комплексного понятия. Рассмотренные этимологическое значение и многообразие экономических категорий, основанных на понятии конкуренции, подчеркивают интегрирующие характеристики и сложность объекта изучения данного исследования. Основное внимание сосредоточено на особенностях понятия “конкурентоспособность будущих специалистов” как психолого-педагогической проблемы, центром которой выступают профессиональные и личностные качества выпускника учреждения высшего образования, обеспечивающие востребованность на рынке труда и трудоустройства по специальности. Научно-теоретический анализ также доказывает важную роль высшего образования в обеспечении конкурентоспособности будущих специалистов.
The article analyzes the definition and content of the concept of “competitiveness of the future specialist” as an object of studying such sciences as linguistics, economics and psychology, which greatly influenced the formation of a modern complex concept. The etymological significance and diversity of economic categories based on the concept of competition are considered, emphasizing the integrative characteristics and complexity of the object of study of this study. The main attention is focused on the features of the concept of “competitiveness of future specialists” as a psychological and pedagogical problem, the center of which are the professional and personal qualities of a graduate institution of higher education, which will ensure the demand in the labor market and employment in the specialty. Theoretical and theoretical analysis also proves the important role of higher education in ensuring the competitiveness of future specialists.