Порушено проблему впровадження компетентнісного підходу у процесі формування підприємницької компетентності майбутніх фахівців сфери обслуговування. Встановлено, що підприємницька компетентність є поведінковою і базується на навичках творчості, критичного мислення, вирішення проблем, ініціативності, наполегливості та вмінні співпрацювати. Розглянуто підходи до модернізації в компетентнісному форматі структури і змісту освітніх програм в Україні. Здійснено спробу узагальнити результати аналізу робочих програм навчальних дисциплін у вищій школі. Виявлено, що реальна їхня структура не націлена на отримання результатів навчання, і це суперечить компетентнісній парадигмі освіти. Запропоновано структуру навчальних програм професійної підготовки фахівців на основі застосування функціонально-компетентнісного аналізу професійної діяльності.
В статье затронута проблема внедрения компетентностного подхода при формировании предпринимательской компетентности будущих специалистов сферы обслуживания. Установлено, что предпринимательская компетентность является поведенческой и базируется на навыках творчества, критического мышления, решении проблем, инициативности, настойчивости и умении сотрудничать. Рассмотрены подходы к модернизации в компетентностном формате структуры и содержания образовательных программ в Украине. Предпринята попытка обобщить результаты анализа в высшей школе рабочих программ учебных дисциплин. Выявлено, что реальная их структура не нацелена на получение результатов обучения, и это противоречит компетентностной парадигме образования. Предложена структура учебных программ профессиональной подготовки специалистов на основе применения функционально-компетентностного анализа профессиональной деятельности.
The article raises the problem of the implementation of a competency approach for shaping the entrepreneurial competence of future professionals in the service sector. It is found that entrepreneurial competence is behavioral and it is based on creativity, critical thinking, problem solving, initiative, persistence and ability to cooperate. Approaches to the modernization of the structure and content of educational programs in Ukraine in the competent format are considered. It was made an attempt to summarize the results of the analysis of the academic disciplines’ work programs in high school. It is found that their actual structure is not aimed at obtaining learning outcomes, and this contradicts the competency paradigm of education. The structure of educational programs of specialist’s professional training is offered on the basis of application of functional and competency analysis of professional activity.