Розглянуто теоретичні підходи до дослідження соціальної активності особистості. Проаналізовано погляди на активність особистості в різні історичні періоди. Розкрито бачення активності особистості мислителями давньогрецького періоду, Середньовіччя, Відродження, Нового часу, а також у ХІХ − ХХ ст. Охарактеризовано дослідження сучасних педагогів, психологів, спрямовані на вивчення цього феномена. Доведено, що активність людини і форми її прояву розвивалися поетапно і мають соціально спрямований характер. Досліджено поняття «активна життєва позиція», що виступає інтегральною характеристикою активності людини. Окреслено форми й види соціальної активності студентської молоді, характеристики суб’єкта як міри соціальної активності. Охарактеризовано прояви, наведено приклади соціальної активності в різних сферах діяльності молоді.
Рассмотрены теоретические подходы к исследованию социальной активности личности. Проанализированы взгляды на активность личности в разные исторические периоды. Раскрыта интерпретация активности личности мыслителями древнегреческого периода, Средневековья, Возрождения, Нового времени, а также в XIX −ХХ вв. Охарактеризованы исследования педагогов, психологов, направленные на изучение этого феномена. Доказано, что активность человека и формы ее проявления развивались поэтапно и имеют социально направленный характер. Исследовано понятие “активная жизненная позиция”, которое выступает интегральной характеристикой активности человека. Определены формы и виды социальной активности студенческой молодежи, характеристики субъекта как мера социальной активности. Охарактеризованы проявления, приведены примеры социальной активности в различных сферах деятельности молодежи.
The article considers the theoretical approaches to the research of social activity of the individual. The views on the individual activity in different historical periods were analyzed. The visions of the personality’s activity stated by the thinkers of the ancient Greek period, the Middle Ages, the Renaissance, the New Time, as well as the nineteenth and twentieth centuries were discovered. The research of modern educators and psychologists aimed at the studying of this phenomenon is characterized. It is proved that human activity and the form of its manifestation have evolved gradually and have a socially directed character. The concept of the “active life position” acting as an integral characteristic of the human activity is explored. The forms and types of social activity of the student youth are outlined as well as the subject characteristics as a measure of social activity. The manifestations are characterized; the examples of social activity in the various spheres of youth activities are given.