У дисертації досліджено проблему розвитку співацького голосу студентів
засобами візуального моделювання в процесі вокального навчання. Уточнено
розуміння поняття «візуальне моделювання» та запропоновано визначення
«візуального моделювання фонації вокального звуку» студентів у процесі
навчання вокалу, розкрито його науково-теоретичну сутність та зміст;
розроблено структуру, що складається зі трьох взаємопов’язаних компонентів
(мотиваційно-спрямований, технологічно-комунікативний, практично-
регулятивний).
Розроблено методику розвитку співацького голосу студентів засобами
візуального моделювання, грунтуючись на комунікативно-діяльнісному (з
урахуванням інтерактивного, адаптивного, антиципаційного) та системно-
структурному (з урахуванням синергетичного, контекстного, інтенціонального)
наукових підходах; ураховуючи атрибутивні загальнопедагогічні принципи,
адаптовані до специфіки вокального розвитку (довершення навчальної дії
розвивальною у педагогічному впливі; урізноманітнення видів і форм діяльності
студентів в організації педагогічної взаємодії; залежності розвитку особистісних
якостей від створених педагогічних ситуацій; емоційної насиченості навчально-виховного процесу; творчого самовираження) та специфічні принципи:
безперервності невербальної комунікації, візуалізації, знакової модернізації,
конкретизації уявлення, мануальної символічності, інтеракції; в застосованих
педагогічних умовах (запрошення суб’єктів навчання до зустрічної активності,
активізація асоціативно-образного мислення студентів, спонукання студентів до
виявлення власної унікальності в створенні методів візуалізації, збудження
інтересу до інформаційного модерну).
У поетапній методиці застосовано методи: корекції мети, невербальної
комунікації, включеного спостереження, рухової адаптації, накопичення
візуального modern-ресурсу, виокремлення моделей індивідуальної фонації,
технічної стабілізації специфічних моделей-образів, резонансної рефлексії,
рухової імітації звукових образів, мануальної конкретизації звукових уявлень,
інші. Результатами дослідження доведено ефективність експериментальної
методики, позитивні зрушення у мотивації розвитку співацького голосу
засобами візуального моделювання та практичному оволодінні низкою
мануальних рухів для удосконалення фонації співацького голосу.
В диссертации исследована проблема развития певческого голоса
студентов методами визуального моделирования в процессе вокального
обучения. Уточнено понятие «визуальное моделирование», дано определение
«визуального моделирования фонации вокального звуку», его научно-
теоретический смысл; разработана структура (взаимосвязанные мотивационно-
направленный, технологически-коммуникативный, практически-регулятивный
компоненты).
Разработана методика развития певческого голоса студентов методами
визуального моделирования на основе коммуникативно-деятельного (с учетом
интерактивного, адаптивного, антиципацийного) и системно-структурного (с
учетом синергетического, контекстного, интенционального) научных подходов;
атрибутивных общепедагогических принципов, адаптированных к специфике
вокального развития и специфических принципов: непрерывности невербальной
коммуникации, визуализации, знаковой модернизации, конкретизации
представлений, мануальной символичности, интеракции; определены
педагогические условия. В поеэтапной методике использованы методы: коррекции цели,
включенного наблюдения, двигательной адаптации, накопления визуального
modern-ресурса, определения моделей индивидуальной фонации, технической
стабилизации специфических моделей-образов, резонансной рефлексии,
двигательной иммитации звуковых образов, мануальной конкретизации
звуковых представлений. Результатами исследования доказана эффективность
экспериментальной методики, позитивные изменения мотивации развития
певческого голоса методами визуального моделирования, практическое
овладение группой мануальных движений для усовершенствования фонации
певческого голоса.
In the research paper, the teaching methodology of visual modelling for vocal
sound phonation was suggested, specified understanding concept «visual prayer» and
student`s «visual prayer phonation singing sound» in vocal training, solved their
science and theoretical essence; developed structure with motivationally-directed,
technologically-communicative and practical-regulatory components.
Grove method of student`s vocal sound development means visual prayer, based
on communicative-active and system-structural science approaches; taking into
account attributive general pedagogical principles, adapted to vocal developed
specifics, and specific principles: continuity non-verbal communication, visualization,
sign upgrades, specification of imagination, manual symbolism, interactions in the
applied ones (invitation of training subjects to counter activity, activation of students`
associative-figurative thinking, prompting of students to detection own uniqueness in the
create methods of visualization, excitation of interest to informational modern).
In a step-by-step technique applied methods: goal correction, non-verbal
communication, included surveillance behind the teacher`s moves, move adaptation,
accumulation of visual modern-resource, selecting the appropriate ones models of
individual phonation, technical stabilization of specific models-images, resonance
reflection, moving imitation of images, manual specification sound representations.
The research results brought efficiency of experimental techniques, positive
shifts in the motivation of singing voice development by means of visual modelling
and practical mastering low of manual movements for improvement of singing voice
phonation.