Розкрито сутність поняття “педагогічні умови”, проаналізовано погляди вчених на тлумачення педагогічних умов. Визначено педагогічні умови формування лексико-народознавчої компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Виділено та охарактеризовано методи і форми, які є ефективними при впровадженні педагогічних умов лексико-народознавчої компетентності майбутнього вчителя початкової школи. Лексико-народознавча підготовка майбутнього вчителя початкових класів передбачає формування в нього лексичної, народознавчої компетенції: уміння використовувати особливості мовленнєвої поведінки у відповідних ситуаціях спілкування, забезпечувати формування культури спілкування, ознайомлення з нормами етикету, сформованість знань та умінь щодо правил ввічливості, вміння визначати акцент та діалектні особливості мовлення, уміння складати й презентувати усні відгуки про побачене, почуте, пережите.
Раскрыта сущность понятия “педагогические условия”, проанализированы взгляды ученых на толкование педагогических условий. Определены педагогические условия формирования лексико-народоведческой компетентности будущего учителя начальной школы. Выделены и охарактеризованы методы и формы, которые являются эффективными при внедрении педагогических условий лексико-народоведческой компетентности будущего учителя начальной школы. Лексико-народоведческая подготовка будущего учителя начальных классов предусматривает формирование у него народоведческой, социокультурной компетенции: умение использовать особенности речевого поведения в соответствующих ситуациях общения, обеспечивать формирование культуры общения, знакомство с нормами этикета, сформированность знаний и умений по правилам вежливости, умение определять акцент и диалектные особенности речи, умение составлять и представлять устные отзывы об увиденном, услышанном, пережитом.
The article reveals the essence of the concept of “pedagogical conditions”, analyzes the views of scientists on the interpretation of pedagogical conditions. The pedagogical conditions for the formation of the lexical-ethnographic competence of the future teacher of elementary school are determined. The methods and forms that are effective in introducing the pedagogical conditions of the lexical-nationalistic competence of the future teacher of elementary school are identified and characterized. The lexico-ethnographic preparation of the future teacher of elementary classes involves the formation of his ethnographic, socio-cultural competence: the ability to use the peculiarities of speech behavior in the appropriate communication situations, to ensure the formation of a culture of communication, familiarity with the norms of etiquette, the formation of knowledge and skills regarding the rules of politeness, the ability to determine the emphasis and dialect speech features, ability to compose and present oral responses about what they have seen, heard, experienced.