Розглядаються вимоги до підготовки майбутніх викладачів фортепіано у Словацькій Республіці. Детально аналізуються зміст і форма навчання та їх ключові моменти. Надається характеристика підготовки бакалаврів, магістрів та докторантів музичних навчальних закладів Словаччини. Ця стаття відкрила низку питань, пов’язаних із вивченням підходів словацьких учених до формування набору вимог, моделювання змісту навчання в академіях і консерваторіях та окреслення його ключових компонентів. Підготовка фахівців розглядається як потреба суспільства у створеній системі знань, умінь, навичок, професійних якостей майбутнього фахівця, що формується в процесі навчання. Сучасна система професійної підготовки словацьких піаністів ґрунтується на ідеях і традиціях, ініційованих і успадкованих від чехословацької системи професійної музичної освіти, а також останнім часом в процесі взаємодії різних зарубіжних фортепіанних шкіл, збагачених новими ідеями. Аналіз змісту та форм підготовки майбутніх викладачів фортепіано в Словацькій Республіці у другій половині ХХ ст. – на початку ХХІ ст. дозволяє зробити висновок про еволюційний напрям цього процесу та про прийняття прогресивних тенденцій. Аналіз такого розвитку призводить до розуміння того, що формування цінностей у суспільстві завжди пов’язане з історичним розвитком, а всі ці процеси в суспільстві знаходять своє відображення в культурній сфері.
Рассматриваются требования к подготовке будущих преподавателей фортепиано в Словацкой Республике. Подробно анализируются содержание и форма обучения и их ключевые моменты. Дается характеристика подготовки бакалавров, магистров и докторантов музыкальных учебных заведений Словакии. Эта статья открыла ряд вопросов, связанных с изучением подходов словацких ученых к формированию набора требований, моделирование содержания обучения в академиях и консерваториях и определение его ключевых компонентов. Подготовка специалистов рассматривается как потребность общества в созданной системе знаний, умений, навыков, профессиональных качеств будущего специалиста, формируется в процессе обучения. Современная система профессиональной подготовки словацких пианистов основывается на идеях и традициях, инициированных и унаследованных от чехословацкой системы профессионального музыкального образования, и в последнее время в процессе взаимодействия различных зарубежных фортепианных школ, обогащенных новыми идеями. Анализ содержания и форм подготовки будущих преподавателей фортепиано в Словацкой Республике во второй половине ХХ века – в начале XXI века позволяет сделать вывод об эволюционном направление этого процесса и
принятии прогрессивных тенденций. Анализ такого развития приводит к пониманию того, что формирование ценностей в обществе всегда связано с историческим развитием, а все эти процессы в обществе находят свое отражение в культурной сфере.
The article examines the requirements for the training of future teachers of piano in the Slovak Republic. The content and form of training and their key points are analyzed in detail. The characteristic of preparation of bachelors, masters and doctoral students of musical educational institutions of Slovakia is given. This article opened a series of questions related to the study of the approaches of Slovak scholars to the formation of a set of requirements, the modelling of the content of training in academies and conservatories and outline its key components. The training of specialists is considered as the need of the society in the established system of knowledge, skills, skills, professional qualities of the future specialist, which is formed during the learning process. The modern system of vocational training of Slovak pianists is based on the ideas and traditions that were initiated and inherited from the Czechoslovak system of professional music education, and recently, in the process of interaction of various foreign piano schools, enriched with new ideas. An analysis of the content and forms of training for future piano teachers in the Slovak Republic in the second half of the 20th century at the beginning of the 21st century allows us to conclude on the evolutionary trend of this process and the adoption of progressive tendencies in it. An analysis of this development leads to an understanding that the formation of values in society is always associated with historical development and all these processes in society are reflected in the cultural sphere.