Здійснено аналіз тлумачення понять “імідж” і “педагогічний імідж”, розглянуто сутність професійного педагогічного іміджу, іміджу вихователя закладу дошкільної освіти. Розкрито структурні компоненти професійного іміджу вихователя дошкільного навчального закладу та їх взаємозв’язок. Доведено що, формування іміджу – тривалий і складний процес, успішність якого залежить від умов і технологій формування іміджу, з точки зору педагогіки, імідж – цілеспрямовано сформований, інтегральний образ, зумовлений відповідністю внутрішніх і зовнішніх якостей суб’єкта, призначений забезпечити гармонійний взаємовплив цього суб’єкта з навколишнім світом. Будучи системою взаємопов’язувальних характеристик фахівця, імідж стає засобом вирішення особистих і професійних проблем. Надбання вихователя професійного іміджу становить суттєву особистісну і професійну характеристику людини, має глибокий практичний зміст. На основі проведеного аналізу поняття “імідж” у статті описано основні вимоги до позитивного професійного іміджу майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти.
Осуществлен анализ толкования понятий “имидж” и “педагогический имидж”, рассмотрена сущность профессионального педагогического имиджа, имиджа воспитателя заведения дошкольного образования. Раскрыто структурные компоненты профессионального имиджа воспитателя детского сада и их взаимосвязь. Доказано что, формирование имиджа – длительный и сложный процесс, успешность которого зависит от условий и технологий формирования имиджа, с точки зрения педагогики, имидж – целенаправленно сформированный, интегральный образ, обусловленный соответствием внутренних и внешних качеств субъекта, предназначенный обеспечить гармоничное взаимовлияние этого субъекта с окружающим миром. Представляя собой систему взаимосвязывающих характеристик специалиста, имидж становится средством решения личных и профессиональных проблем. Достояние воспитателя профессионального имиджа составляет существенную личностную и профессиональную характеристику человека, имеет глубокий практический смысл. На основе проведенного анализа понятия “имидж” в статье описаны основные требования к положительному профессиональному имиджу будущего воспитателя заведения дошкольного образования.
The article analyzes the interpretation of the concepts of “image” and “pedagogical image”; the essence of the professional pedagogical image, the image of the educator of the institution of preschool education is considered. The structural components of the professional image of the teacher of a preschool educational institution and their interconnection are revealed. It is proved that image formation is a long and complicated process, the success of which depends on the conditions and technologies of forming the image, from the standpoint of pedagogy, the image - purposefully formed, integral image, due to the conformity of internal and external qualities of the subject, is intended to ensure the harmonious interaction of this subanobject with the outside world. Being a system of interconnected characteristics of a specialist, the image becomes a means of solving personal and professional problems. The acquisition of a professional image educator creates an essential personal and professional characteristic of a person, has a deep practical content. Based on the analysis of the concept of “image” in the article, the basic requirements for a positive professional image of the future educator of the institution of preschool education are described.