Статтю присвячено актуальній проблемі формування комунікативної та конфліктологічної компетентностей як складників загальної професійної компетентності викладача закладу вищої освіти МВС України. Визначено поняття “комунікативна компетентність” і “конфліктологічна компетентність” викладача; розглянуто їх взаємозв’язок і взаємозалежність. Обґрунтовано залежність формування комунікативної і конфліктологічної компетентностей від умов здійснення професійної діяльності викладача. Розглянуто комунікативні позиції, які займає викладач в процесі здійснення професійної діяльності. Розкрито можливості спеціальних вправ та психологічних ігрових ситуацій щодо формування комунікативної та конфліктологічної компетентностей викладачів вищих закладів освіти.
Статья посвящена актуальной проблеме формирования коммуникативной и конфликтологической компетентностей как составляющих общей профессиональной компетентности преподавателя высшего учебного заведения МВД Украины. Определены понятия “коммуникативная компетентность” и “конфликтологическая компетентность” преподавателя, рассмотрены их взаимосвязь и взаимозависимость. Обоснована зависимость формирования коммуникативной и конфликтологической компетентностей от условий осуществления профессиональной деятельности преподавателя. Рассмотрены коммуникативные позиции, которые занимает преподаватель в процессе осуществления профессиональной деятельности. Раскрыты возможности специальных упражнений и психологических игровых ситуаций по формированию коммуникативной и конфликтологической компетентностей преподавателей высших учебных заведений.
This article is devoted to the actual problem of the formation of communicative and conflictological competencies as components of the general professional competence of a teacher of higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. The concepts of “communicative competence” and “conflictological competence” of a teacher are defined; their interrelation and interdependence are considered. The dependence of the formation of communicative and conflictological competencies on the conditions for the implementation of the professional activity of the teacher is substantiated. The communicative positions that the teacher takes in the implementation of professional activity are considered. The possibilities of special exercises and psychological game situations on the formation of communicative and conflictological competencies of teachers of higher educational institutions are revealed.