Стаття висвітлює концептуальні засади технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях із малювання. У статті розкрито мету, завдання, методологічні підходи (синергетичний, аксіологічний, культурологічний, особистісно орієнтований, діяльнісний, компетентнісний, технологічний) і принципи технології (цілісності, дитиноцентризму, природовідповідності, поліхудожності, культуровідповідності, системності, комплексності). Автор доводить доцільність концептуальних положень технології розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, яка дає змогу впливати на розвиток у дошкільників чуттєвого сприйняття світу, формування естетично-ціннісного ставлення до краси, розвиток асоціативно-образного мислення, уяви, творчих здібностей, художньо-творче самовираження дошкільників на заняттях із малювання.
Статья освещает концептуальные основы технологии развития творческих способностей детей дошкольного возраста на занятиях по рисованию. В статье раскрыты цели, задачи, методологические подходы (синергетический, аксиологический, культурологический, личностно ориентированный, деятельностный, компетентностный, техно-логический) и принципы технологии (целостности, детоцентризма, природосообразности, полихудожественности, культуросообразности, системности, комплексности). Автор доказывает целесообразность концептуальных положений технологии развития творческих способностей детей дошкольного возраста, которая позволяет влиять на развитие у детей чувственного восприятия мира, формирование эстетически-ценностного отношения к красоте, развитие ассоциативно-образного мышления, воображения, творческих способностей, художественно-творческое самовыражение дошкольников на занятиях по рисованию.
The article covers the conceptual foundations of the technology of development of creative abilities of preschool children in painting classes, the purpose, tasks, methodological approaches (synergetic, axiological, cultural, personally oriented, activity, competence, technological) and the principles of technology (integrity, child-centrism, natural conformity, polyart, culture of conformity, systematic, complex). The author proves the expediency of the conceptual provisions of the technology of development of creative abilities of preschool children, which allows influencing the development of sensory perception of the world by preschoolers, the formation of aesthetic-value attitude to beauty, the development of associative-thinking thinking, imagination, creative abilities, artistic and creative self-expression of preschoolers.