Динамічний розвиток інформаційно-комунікаційних сервісів, які забезпечені хмарними технологіями, поява нових концепцій навчання, впровадження концепції навчання “протягом життя”, орієнтація на використання персональ-них мобільних пристроїв у навчальній та професійній діяльності змінюють концептуальний та програмно-технічний базис інформаційного простору університету, пов’язаний з професійною діяльністю майбутніх лікарів. Це наповнює новим змістом інформаційно-комунікаційну компетентність як студентів вищих медичних навчальних закладів, так і лікарів. У роботі проаналізовано сутність множини понять, які мають відношення до впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчання, та визначено сутність інформаційно-комунікаційної компетентності майбут-ніх лікарів. Автором запропоновано три моделі, які наслідують властивості одна одної та розкривають сутність інформаційно-комунікаційної компетентності студентів вищого медичного навчального закладу на кожному етапі навчання. Розкрито модель першого рівня (1–2 курс навчання) та визначено рівні інформаційно-комунікаційної компе-тентності майбутніх лікарів.
Динамичное развитие информационно-коммуникационных сервисов на базе облачных технологий, появление новых концепций обучения, внедрение концепции обучения “на протяжении жизни”, ориентация на использование персональных мобильных устройств в учебной и профессиональной деятельности, меняют концептуальный и программно-технический базис информационного пространства университета, что связано с профессиональной деятельностью будущих врачей. Это наполняет новым содержанием информационно-коммуникационную компетентность как студентов высших учебных заведений, так и врачей. В работе проанализированы понятия, которые имеют отношение к внедрению информационно-коммуникационных технологий в обучение и определена сущность информационно-коммуникационной компетентности будущих врачей. Автором предложены три модели, которые наследуют свойства друг друга и раскрывают сущность информационно-коммуникационной компетентности студентов высшего медицинского учебного заведения на каждом этапе обучения. Раскрыта модель первого уровня (1-й–2-й курсы обучения) и определены уровни информационно-коммуникационной компетентности будущих врачей.
The advent of new concepts of education, that are focused on dynamic implementation of cloud information-communicative services, implementation of life-long learning conception, commitment to application of personal mobile devices during educational and professional activities of doctors, change conceptual and technological basis of university information space, which is connected with professional activity training of future doctors. All of these factors form the new content of information-communicative competence in students of higher medical educational establishments. The article presents the analysis of essentials of multiple basic notions that are necessary for successful implementation of information-communicative technologies in the education system, and demonstrates nature of the information-communicative competence of future doctors. The author proposes three-level hierarchy model, which shows the essence of the information-communicative competence of students of a higher medical educational establishment on each stage of education. Insights into a model of the first level (the 1 and 2 training courses) are revealed and levels of the information-communicative competence of future doctors are demonstrated in the present article.