В статті розкриваються питання реалізації ключових компетентностей у фізичному вихованні школярів. Мета
статті: окреслити шляхи впровадження ключових компетентностей освітньої реформи - Нова українська школа та
виявити їх взаємозв‘язок й взаємозалежність на одному предметі закладу загальної середньої освіти – фізична
культура.
Для розв‘язання поставленої мети використовувалися такі методи дослідження: теоретичний аналіз та
узагальнення даних науково - методичної літератури й офіційних документів, методи порівняльно-педагогічних
досліджень, емпіричні методи досліджень.
Дане дослідження дозволило навести, розроблені нами способи реалізації кожної ключової компетентності під
час проведення уроку фізичної культури та інших формах фізичного виховання. Акцентовано увагу на навчальних
ресурсах, за допомогою яких можна впровадити кожну компетентність у практику закладів загальної середньої освіти
на сучасному етапі. Аналіз науково-методичної та наукової літератури показав високий інтерес вітчизняних науковців
до питань компетентнісного навчання школярів на сучасному етапі та формування ключових компетентностей
освітньої реформи ―Нова українська школа‖ під час вивчення предметів базового навчального плану Міністерства освіти
та науки України. Встановлено, що кожна ключова компетентність освітньої реформи ―Нова українська школа‖, може
бути впровадження в практику фізичного виховання школярів як в урочній, так і позаурочній формах.
Вважаємо, що шкільна дисципліна ―фізична культура‖ може стати дієвим засобом різнобічного розвитку
особистості учня, формування в дитини ключових компетентностей, а освітній процес з фізичного виховання повинен
бути побудований таким чином, щоб дитина опинялася у ситуаціях, які сприяють їх формуванню. Усі зазначені
компетентності є однаково важливими, вони переплітаються і поєднуються, можуть використовуватися у багатьох
контекстах і різних комбінаціях у процесі фізичного виховання.
The questions about key competences realization in pupils‘ physical education
lessons are described in the article. The goal is to design ways how to implement key competences from educational reform ―New
Ukrainian School‖ and to find out relations and interdependence on the basis of physical culture lesson in the general secondary
education establishment.
In order to solve the goal, such methods as theoretical analysis, scientific-methodological literature and official documents
generalization, comparative-pedagogical researches and empiric research methods were used.
This research allowed to present ways that were elaborated in due to realize each key competence during physical training
lessons and other forms of physical education. The educational resources that can facilitate the process of implementing of each
competence in the educational establishment practice on the present stage were taken into account. The analysis of scientificmethodological
and scientific literature represented domestic scientists‘ high interest according to questions of pupils‘ competency
training on the present stage and forming the key competences of the educational reform ―New Ukrainian School‖ during learning
lessons from basic educational plan of Ministry of Education and Science of Ukraine. It was discovered that each key competence of
the educational reform ―New Ukrainian School‖ can be installed in the pupils‘ physical education practice as in lessons form so in
extra-curricular from.
The school discipline ―physical culture‖ can become effective method of the pupils‘ versatile development, the forming
pupils‘ key competences. The educational process of physical education should be designed in such way where a child would
appear in those situations that facilitate self-building. All of marked competences are equally essential. They could mix, combine, be
exploited in different contexts and combination in the physical education process.