У статті автор наголошує на необхідності дослідження динаміки системних змін у процесі формування громадянських цінностей школярів у період трансформацій суспільства. Автор досліджує процес формування громадянських цінностей школярів в освітніх закладах, чинники впливу зростання громадянських цінностей школярів; розглядає аспекти громадянського виховання в умовах гуманізації освіти; визначає характерні особливості процесу формування активної громадянської позиції в освітньому середовищі навчального закладу. Автор зазначає, що нині загальновизнана необхідність громадянського виховання молоді забезпечить залучення особистості старшокласника до соціуму, дасть молодій людині конкретну суму знань, сформує ціннісні пріоритети, створить можливості для набуття певних особистісних якостей. Розробка єдиної державної політики в галузі громадянської освіти та виховання, загальнонаціональної мети й громадянської ідеології консолідує українське суспільство на основі загальнонаціональних і громадянських цінностей.
В статье автор отмечает необходимость исследования динамики системных изменений в процессе формирования гражданских ценностей школьников в период трансформаций общества. Автор исследует процесс формирования гражданских ценностей у школьников в образовательных учреждениях, факторы влияния роста гражданских ценностей школьников; рассматривает аспекты гражданского воспитания в условиях гуманизации образования; определяет характерные особенности процесса формирования активной гражданской позиции в образовательной среде учебного заведения. Автор отмечает, что в настоящее время общепризнанная необходимость гражданского воспитания молодежи обеспечит привлечение личности старшеклассника к социуму, даст молодому человеку конкретную сумму знаний, сформирует ценностные приоритеты, создаст возможности для получения определенных личностных качеств. Разработка единой государственной политики в области гражданского образования и воспитания, общенациональной цели и гражданской идеологии консолидирует украинское общество на основе общенациональных и гражданских ценностей.
In the article the author emphasizes the necessity of studying the dynamics of systemic changes in the process of formation of students’ civic values in the period of society’s transformation. The author investigates the process of formation of pupils’ civic values in educational institutions, factors influencing the growth of students’ civic values; considers aspects of civic education in the conditions of humanization of education; defines characteristic features of the process of forming an active civic position in the educational environment of an educational institution. The author notes that the necessity of young people civic education is now universally accepted, which ensures the attraction of the students to society, gives the young person a specific amount of knowledge, forms value priorities, creates opportunities for acquiring certain personal qualities. The development of a single state policy in the field of civic education, a national goal and a civic ideology consolidates Ukrainian society on the basis of national and civic values.