В умовах сучасних соціально-економічних змін у країні особливо актуальною стає психолого-педагогічна
проблема забезпечення соціалізації дітей з особливими потребами. Особливу увагу звернули на сутність та зміст
соціальної реабілітації дітей з особливими потребами та запропоновали шляхи удосконалення соціально-педагогічної
роботи навчально-реабілітаційного центру. Тому основною метою нашого дослідження було проаналізувати діяльність
Івано-Франківського навчально-реабілітаційного центру та надати рекомендації щодо вдосконалення його діяльності на
основі теоретичного аналізу соціально-реабілітаційної роботи. На основі аналізу роботи центру вважаємо необхідним
запропонувати використовувати програму, яка складається з освітньої та організаційної частини та включає в себе
чотири основні блоки. Отже, основним показником ефективності програми є підготовка дітей з особливими потребами
до життя в нормальному соціальному середовищі, формування пізнавального інтересу дітей з особливими потребами до
декоративно-прикладного мистецтва, нових інформаційних технологій, творчої активності, самостійності, розуміння
ролі мистецтва в житті суспільства, у його духовному розвитку.
The subject of our research is the improvement of the socio-pedagogical work of the Ivano-Frankivsk training
and rehabilitation center. Under the conditions of modern socio-economic changes in the country, the psychological and pedagogical
problem of ensuring the socialization of children with special needs becomes particularly relevant. Particular attention was paid to the
essence and content of social rehabilitation of children with special needs and proposed ways to improve the socio-pedagogical work
of the educational and rehabilitation center. Therefore, the main goal of our study was to analyze the activities of the Ivano-Frankivsk
Training and Rehabilitation Center and provide recommendations for improving its activities on the basis of a theoretical analysis of
social and rehabilitation work. Based on the analysis of the Center's work, it is considered necessary to propose the use of a
program that consists of an educational and organizational part and includes four main blocks. Thus, the main indicator of the
program's effectiveness is the preparation of children with special needs for life in a normal social environment, the formation of the
cognitive interest of children with special needs in folk and decorative arts, new information technologies, creative activity,
independence, understanding of the role of art in society, in his spiritual development.