Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування здоров'язбережувальної компетентності у вихователів закладів дошкільної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Калічак, Ю. Л.
dc.date.accessioned 2020-01-20T13:12:52Z
dc.date.available 2020-01-20T13:12:52Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Калічак, Ю. Л. Формування здоров'язбережувальної компетентності у вихователів закладів дошкільної освіти / Ю. Л. Калічак // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 К (113). - С. 143-147. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/26943
dc.description.abstract У статті проаналізовано психолого-педагогічні основи дослідження проблеми формування здоров'язбережувальної компетентності у вихователів закладів дошкільної освіти. Визначено пріоритетність розвитку освітньо-виховної та фізкультурно-оздоровчої галузі, оскільки від цього залежить рівень здоров‘я та культури здорового способу життя кожної дитини. Охарактеризовано зміст педагогічних умінь фахівця дошкільного виховання з урахуванням специфіки професійної діяльності. Обґрунтовано актуальність даної проблеми в сучасній системі вищої освіти України. Розкрито головні чинники формування здоров'язбережувальної компетентності та змістове наповнення термінів: ˮкомпетентністьˮ, ˮздоров'язбережувальна компетентністьˮ, ˮздоров'язбережувальні технологіїˮ, ˮздоров'язбережувальне середовищеˮ. З‘ясовано, що здоров'язбережувальна компетентність передбачає: раціональне харчування, оптимальну рухову активність, санітарно-гігієнічний режим праці та відпочинку; ефективне спілкування, відсутність і розв'язання конфліктів, поведінка в умовах тиску, погроз, дискримінації, спільна діяльність та співробітництво; самоусвідомлення та самооцінка, аналіз проблем і прийняття рішень, визначення життєвих цілей та програм, самоконтроль, мотивація успіху та тренування волі. ua
dc.description.abstract The article analyzes the psychological and pedagogical foundations for the study of the problem of formation of health-preserving competence of pre-school teachers. The priority of development of the educational and health protection institutions has been determined, since it is those institutions that the health standards and a healthy lifestyle of each child depend on. In the present conditions, under which the preschool education system is functioning the issues of raising the status of physical culture, reducing the disease incidence among children, improving health, improving physical and mental fitness, developing creative abilities and skills of independent scientific knowledge and self-education in order to increase the level of professional training of preschool teachers has become extremely topical, since the vast majority of preschool children have health problems. Hence the need for the formation, preservation and recovery of the health of preschool children – the main goal of our society and the education system in particular. The main factors of the formation of health-preserving competence and the definition of the terms: "competence", "healthpreserving competence", " health-preserving technologies", " health-preserving medium" have been revealed. It has been proved that the formation of health-preserving competence implies: conceptual fundamentals of knowledge about the health of a modern person; the inculcation of a healthy way of life; safe behaviour skills; cultivating the health-forming, health-preserving, active behaviour; obtaining the knowledge about health and its components; the formation of value-oriented relation to the environment, to people, to oneself; the application of methods for the integrated health assessment and the system of practical skills that ensure the preservation and improvement of health; use of knowledge about health preservation and improvement, self-regulation and self-correction; the ability to provide first aid; the ability to prevent injuries. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject здоров'я ua
dc.subject здоров'язбережувальна компетентність ua
dc.subject здоров'язбережувальне середовище ua
dc.subject здоров'язбережувальні технології ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject вихователь закладів дошкільної освіти ua
dc.subject health ua
dc.subject health-preserving competence ua
dc.subject health-preserving environment ua
dc.subject health-preserving technologies ua
dc.subject professional training ua
dc.subject pre-school teacher ua
dc.subject.classification 373.2.015.31:796 ua
dc.title Формування здоров'язбережувальної компетентності у вихователів закладів дошкільної освіти ua
dc.title.alternative Formation of health-preserving competence of pre-school teachers ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу