У статті описується один з можливих способів вирішення проблеми дитячої залежності від інтернету і гаджетів, наслідком якої є малорухомий спосіб життя і зниження емоційного і фізичного здоров'я підростаючого покоління. Вирішенням цієї проблеми може бути включення в уроки фізичної культури ігрового кросфіту, який шляхом гнучкого підбору різноманітних вправ розвиватиме усі фізичні якості кожної дитини, незважаючи на його фізичний стан. Методика розвитку фізичних якостей дітей засобами комбінованих рухливих ігор з елементами кросфіту, допоможе їм стати азартнішими, поліпшить роботу в команді і дасть можливість, під час виконання різноманітних завдань, приймати правильні рішення. Це припущення підтверджується проведенням двох експериментів впродовж 4 місяців на базі спортивного комплексу "X-line" : з групою 30 дітей у віці 9-11 років шляхом включення в уроки фізичної культури ігрового кросфіту і 30 дітей 6-7 років приватної школи, для яких це заняття було альтернативою уроку фізичної культури.
В статье описывается один из возможных способов решения проблемы детской зависимости от интернета и гаджетов, следствием которой является малоподвижный образ жизни и снижение эмоционального и физического здоровья подрастающего поколения. Решением данной проблемы может быть включение в уроки физической культуры игрового кроссфита, который путем гибкого подбора разнообразных упражнений будет развивать все физические качества каждого ребенка, несмотря на его физическое состояние. Методика развития физических качеств детей средствами комбинированных подвижных игр с элементами кроссфита, поможет им стать более азартными, улучшит работу в команде и даст возможность, во время выполнения разнообразных заданий, принимать правильные решения. Это предположение подтверждается проведением двух экспериментов в течение 4 месяцев на базе спортивного комплексу «X-line»: с группой 30 детей в возрасте 9-11 лет путем включения в уроки физической культуры игрового кроссфита и 30 детей 6-7 лет частной школы, для которых эти занятия были альтернативою уроку физической культуры.
In the article one of possible methods of decision of problem of child's dependence is described on the internet and gadgets, investigation of that are a not mobile way of life and decline of emotional and physical health of rising generation. If a child conducts the not mobile way of life, then becomes weak, and that is why norms in the school program on physical culture it is necessary to reduce with every year growingly because dependence to become from early years. Does a question appear first of all, why do children elect to conduct majority of spare time after gadgets? It is interest and game. A game is a basic type of activity of child up to middle school age, it is life of child, his perception of reality, his emotion, his main work. The decision of this problem can be plugging in the lessons of physical culture of playing crossfit, that by the flexible selection of various exercises will develop all physical qualities of every child, in spite of his bodily condition. Methodology of development of physical qualities of children by facilities of the combined movable games with the elements of crossfit, will help to become him more venturesome, will improve work in a command and will give an opportunity, during implementation of various tasks, to accept correct decisions. The basic condition of successful introduction of the movable playing life of schoolchildren always was and there are thorough knowledge and free possessing a large playing repertoire, and also by methodology of pedagogical guidance. Teacher creatively using playing the as emotionally-vivid means of influence children, wakes for them interest, imagination, labouring for active implementation of playing actions. This supposition is confirmed by realization of two experiments during 4 months on the base of sport to the complex "X-line" : with a group 30 children in age 9-11 by plugging in the lessons of physical culture of playing crossfit and 30 children 6-7, for that these employments were an alternative to the lesson of physical culture, of private school.