У статті висвітлена проблема виховання мотивації студентської молоді щодо формування особистого здоров’я. Розглянуті форми і методи, засоби самостійних занять фізичними вправами студентів, що доцільно використовувати у вільні від навчання години. Мета – дослідження проаналізувати сучасну наукову спеціальну літературу з питань формування здоров’я сучасної студентської молоді. У дослідженнях приймали участь 89 студентів 1-2 курсів від 17 до 19 років. З метою реформування вищої освіти в Україні Міністерством освіти і науки України були запропоновані базові моделі викладання фізичного виховання у закладах вищої освіти (секційна, професійно орієнтована, традиційна та індивідуальна) (лист МОН України від 25 вересня 2015 року № 1/9-454).
На виконання рекомендацій даного листа чимало закладів вищої освіти розпочали впроваджувати факультативні заняття з фізичного виховання, що відобразилось на різкому скороченні кількості студентів у відвідуванні занять з фізичного виховання, що у свою чергу знайшло відображення на загальний стан рівня фізичної підготовленості та здоров’ю студентської молоді. Проведений аналіз результатів мотиваційних пріоритетів до систематичних занять фізичними вправами студентів різного віку свідчить про бажання більшості з них до удосконалення форм своєї тілобудови. Виключення складають студенти спеціальної медичної групи (43,7 %), які ставлять за мету покращити стан свого здоров’я. Дівчата другого курсу не вважають що заняття з фізичного виховання сприяють досягненню вище наведеної мети, тому кількість тих із них, які пропускають навчальні заняття з фізичного виховання “інколи” та “регулярно”, збільшується по відношенню до першокурсників. Тому, якщо серед дівчат першого курсу таких 19,0 %, то серед другокурсниць уже 32,5 %. Кількість дівчат яким подобаються ці заняття, з кожним курсом зменшується з 87,0 % на першому до 63,0 % на другому курсах. Серед юнаків ці показники дещо більші – з 93,1 % на першому курсі до 89,2 % на другому курсі [7, 8].
Самооцінка стану здоров’я серед дівчат 23,3 % вважають своє здоров’я добрим; 64,7 % – задовільним і 12,0 % – поганим. Серед юнаків 44,8 % вважають, що їх здоров’я добре; 46,6 % – задовільне; 7,8 % поганим і 0,8 % – дуже поганим [7, 8].
Отже, суб’єктивна самооцінка стану здоров’я, як дівчат, так і юнаків майже співпадають.
В статье освещена проблема организации формирования здоровья студенческой молодежи. Охарактеризованы формы и методы, средства самостоятельной работы студентов, которые целесообразно использовать в свободное от учебы время. Цель – исследования проанализировать современную научную специальную литературу по вопросам формирования здоровья современной студенческой молодежи. В исследования принимали участие 89 студентов 1-2 курсов от 17 до 19 лет. С целью реформирования высшего образования в Украине Министерством образования и науки Украины были предложены базовые модели преподавания физического воспитания в заведениях высшего образования (секционная, профессионально ориентированная, традиционная и индивидуальная) (письмо МОН Украины от 25 сентября 2015 года № 1/9-454). Для выполнения рекомендаций этого письма многие учебные заведения начали вводить факультативные занятия с физического воспитания, что отразилось на резком сокращении количества студентов в посещении занятий с физического воспитания, что в свою очередь сказалось на общее состояние уровня физической подготовленности и здоровье студенческой молодежи. Проведенный анализ результатов мотивационных приоритетов к систематическим занятиям физическими упражнениями студентов разного возраста свидетельствует о желании большинства из них к совершенствованию форм своего телосложения. Исключением являются студенты специальной медицинской группы (43,7 %), которые ставят за цель улучшить состояние своего здоровья. Девушки второго курса не считают, что занятия с физического воспитания способствуют достижению выше определенной цели, поэтому количество тех из них, которые пропускают учебные занятия с физического воспитания “иногда” и “регулярно”, увеличивается по отношению к первокурсникам. Поэтому, если среди девушек первого курса таких 19,0 %, то среди второкурсницы уже 32,5 %. Количество девушек, которым нравятся эти занятия, с каждым курсом уменьшается с 87,0 % на первом до 63,0 % на втором курсах. Среди юношей эти показатели немного большие – с 93,1 % на первом курсе до 89,2 % на втором курсе [7, 8].
Самооценка состояния здоровья среди девушек 23,3 % считают свое здоровье хорошим; 64,7 % – удовлетворительным и 12,0 % – плохим. Среди юношей 44,8 % считают, что их здоровье хорошее; 46,6 % – удовлетворительное; 7,8 % плохое и 0,8 % – очень плохое [7, 8]. Поэтому, субъективная самооценка состояния здоровья, как девушек, так и юношей почти совпадают.
The article highlights the problem of raising the motivation of student youth in formation personal health Considered forms and methods, means of independent exercises of physical exercises of students, which is expedient to use in hours free from study.
The aim is to analyze modern scientific special literature on the formation of the health of modern student youth.
The study involved 89 students 1-2 courses from 17 to 19 years. In order to reform higher education in Ukraine, the Ministry of Education and Science of Ukraine proposed basic models teaching physical education in higher education institutions (sectional, professionally oriented, traditional and individual) (letter of the Ministry of Education of Ukraine dated September 25, 2015, No. 1 / 9-454) In pursuance of the recommendations of this letter, many institutions of higher education began to implement optional classes in physical education, which was reflected in a sharp decrease in the number of students in attendance occupations in physical education, which in turn reflected the general state of the level of physical fitness and health of student’s young people.
The analysis of the results of the motivational priorities for systematic exercises by students of all ages shows the desire of most of them to improve the forms of their body structure. The exception is made by students of a special medical group (43.7%) who aim to improve their health status. Girls of the second year do not consider that physical education classes contribute to higher achievement the stated goal, therefore, the number of those who pass the training classes on physical education "sometimes" and "regularly" increases with respect to freshmen.
Therefore, if among the girls of the first year of such 19,0%, among the students of other age groups already 32,5%. The number of girls who like these classes, with each course decreasing from 87.0% in the first to 63.0% in the second year. Among young men, these figures are slightly higher - from 93.1% in the first year to 89.2% in the second year [7, 8].
My self-esteem is healthy among girls 23.3% consider their health to be good; 64.7% - satisfactory and 12.0% - bad. Among the young men, 44.8% believe that they are healthy and well; 46.6% - satisfactory; 7.8% bad and 0.8% - very bad [7, 8]. So, subjective self-esteem will be healthy, both girls and boys almost coincide.