У статті описано ключові особливості використання йоги як одного із засобів здоров'язбереження та підвищення стану здоров’я за рахунок фізичного виховання та спонукання до здорового способу життя. Аналізуючи результати педагогічних спостережень, дослідницьких статей та результатів анкетування студентів, робляться висновки та встановлюється методичний план, за яким буде побудована програма для подальшої роботи зі студентами, у яких є проблеми із опорно-руховим апаратом. При розробці матеріалів було також були враховані медичні довідки індивідуальних фізіологічних даних студентів.
В статье описано ключевые особенности использования йоги как одного из средств здоровьесбережения и улучшение состояния здоровья за счет физического воспитания и побуждение к здоровому образу жизни. Анализируя результаты педагогических наблюдений, исследовательских статей и результатов анкетирования студентов, делаются выводы и устанавливается методический план, по которому будет построена программа для дальнейшей работы со студентами, у которых есть проблемы с опорно-двигательным аппаратом. К материалам было также взято индивидуальные физиологические возможности и физическое состояние студентов.
The article describes the key features of the use of yoga as one of the means of health preservation and improvement of health due to physical education and encouragement to a healthy lifestyle. Analyzing the results of pedagogical observations, research articles and student questionnaire results, conclusions are drawn and a methodological plan is set up, according to which a program for further work with students who have problems with the locomotor apparatus will be built. Materials were also taken individual physiological capabilities and physical state of students.
The article used sources where practical guides were used. On their basis all possible improvements of the locomotor system of the person will be considered. In addition, a physical education program for health-related students will be created on their basis. After the program is built, a forecast will be created to improve the student's physical performance. The basic idea behind creating this article is to invent an alternative set of physical exercises that will not require students to perform exercises using drafts and increased stress on the internal organs, namely the heart. Also, this article includes possible options for correcting postures of students. The necessary tools will be identified that will contribute to this process. As a result, the theoretical material will be formulated, which will be used in further research and tested on the counter-group of students who were interviewed this academic year.