У статті розкрито формування здорового способу життя учнівської молоді. Вивчено провідні чинники, які впливають на оволодіння учнями спеціальними знаннями та вміннями в галузі фізичної культури та визначені основні шляхи у підвищення рівня фізичного розвитку учнів старших класів.
Найважливішою якісною характеристикою суспільств являється спосіб життя людей, класів, націй, суспільства в цілому. Не випадково тип громадської формації часто відносять до умов способу життя. Проблема способу життя і його якості стає дискусійною через негативні наслідки науково-технічного прогресу, загострення екологічної кризи, глобалізації тощо.
В статье раскрыто формирования здорового образа жизни учащейся молодежи. Изучены ведущие факторы, которые влияют на овладение учащимися специальными знаниями и умениями в области физической культуры и определены основные пути в повышение уровня физического развития учащихся старших классов. Важнейшей качественной характеристикой обществ является образ жизни людей, классов, наций, общества в целом. Не случайно тип общественной формации часто относят к условиям образа жизни. Проблема образа жизни и его качества становится дискуссионной из-за негативных последствий научно-технического прогресса, обострения экологического кризиса, глобализации и тому подобное.
The article reveals the formation of a healthy lifestyle of students. The main factors influencing the acquisition of pupils by special knowledge and skills in the field of physical culture are studied and the main ways of raising the level of physical development of senior students are determined. Being a modern student is hard. And solve the problems that are Facing the personality of high school students in our changing world in society - is twice as difficult. After all, the realities of the present require from the person skills of rapid adaptation to various phenomena of the social environment, abilities to make independent decisions and to overcome life barriers, to intensify the personal potential for self-realization and self-affirmation in various spheres of human life. It should be noted that the more productive life experience is learned in adolescence and adolescence, as well Underestimation of this period is not compensated for in the future. The health of people is among the global problems that have vital to all mankind. This is where the exacerbation is the present and future contradictions can lead to the prospect of catastrophic consequences. Therefore, this problem remains relevant and finds its solution in studies of different levels. Of the many identified deficiencies that determine a state of low school health, it is possible to isolate the main one - the lack of effective socio-pedagogical technologies of foundation formation a healthy way of life of the individual and the state systems of implementation of these innovations into practice. As you know, in all parts of the education system through use of physical education and physical culture and health work laid the foundations for the provision and development of physical, mental, social and spiritual health of each member of society.