У статті обґрунтовано сучасні ідеї змісту професійної підготовки майбутніх менеджерів, що можна використати для формування у них здоров’яорієнтованих управлінських навичок. Окреслено основні етапи процесу здоров’яорієнтованої фахової підготовки студентів-управлінців. Виокремлено основні типи здоров’язбережувальних навчальних стратегій у системі професійної підготовки студентів-управлінців. Розкрито сутність змісту навчання дією (через діяльність) здоров’яорієнтованим управлінським навичкам майбутніх менеджерів.
В статье обобщены современные идеи содержания профессиональной подготовки будущих менеджеров, что можно использовать для формирования у них здоровьеориентированных управленческих навыков. Очерчены основные этапы процесса здоровьеориентированной профессиональной подготовки студентов-управленцев. Выделены основные типы здоровьесберегательных учебных стратегий в системе профессиональной подготовки студентов-управленцев. Раскрыто сущность содержания обучения действием (через деятельность) здоровьеориентированным управленческим навыкам будущих менеджеров.
The modern ideas of the content of professional training of future managers, which can be used for formation their health-oriented management skills, are grounded in the article. The main stages of the process of health-oriented professional training of students-managers are outlined. The main types of health-preserving educational strategies in the system of professional training of students-managers are singled out. The essence of the content of training by the activity (through activity) of the health-oriented managerial skills of future managers is disclosed.
Modern management is presented as a system of active practical actions, based on new interactive ideas of health-oriented management. It is declared the necessity of modern managers’ training for, first of all, the human resources management and then – economic processes management in order to enrich business structures. The idea of the necessity the development of creativity in health-oriented management of future managers is presented. The point is that the fact that creative approaches to the organization of the educational and cognitive professional component of the content of educational programs for the training of managers should become a common practice, to predict and take into account the constant changes in social processes.