У даній статті розкривається сутність програми НУШ як основи формування освічених українців всебічно розвинених громадян і патріотів. Висвітлюється зміст соціальної, здоров’язбережувальної та фізкультурної освітніх галузей зазначеної програми. Розкриваються новітні підходи, що до розширення можливостей педагога для самореалізації. Зазначаються нові вимоги до вчителя, як особистості нової формації. Підкреслюється необхідність вдосконалення їх фізичної підготовленості як основи майбутньої професійної діяльності в рамках нової програми. У статті пропонується система використання протоколу Табата.
В данной статье раскрывается сущность программы НУШ как основы формирования образованных украинцев всесторонне развитых граждан и патриотов. Освещается содержание социальной, здоровьесберегающей и физкультурно-образовательных областей указанной программы. В статье предлагается система использования протокола Табата.
This article reveals the essence of the NUS program as the basis for the formation of fully-developed Ukrainian citizens and patriots.
The new Ukrainian school is a key reform of the Ministry of Education and Science. The main goal of the project is to create a school in which it will be a pleasure to study and give students not only knowledge, as it is now, but also the ability to apply them in life. Highlights the content of social, health, care and physical education areas of the specified program. On the basis of the analysis of the requirements for the work of the teacher on the program of NUS, the physical fitness of students of the faculties of pedagogy and psychology, special and inclusive education, the faculty of arts as the first to enter into the implementation of a new educational program and in the process of their practical experience, taking classes on the Tabata protocol is defined the optimal type of motor activity to ensure the development of physical qualities and functional capabilities of future specialists in a new form of NUS. The article proposes a system for using the Tabata protocol. New approaches are revealed, to expand the possibilities of the teacher for self-realization. Indicates a new requirement for the teacher as a person of a new formation. It emphasizes the need to improve their physical fitness as a basis for future professional activities in the framework of the new program.