Стаття присвячена аналізу особливостей впровадження профільного навчання в старшій школі за спортивним напрямом, яке повинно забезпечувати формування в старшокласників інтересів та мотивації до поглибленого вивчення конкретного виду спорту в загальноосвітній школі, а також подальшого самовизначення до здобуття професії вчителя фізичної культури або тренера з обраного виду спорту. Профільне навчання розглядається як складова частина системи професійної освіти в галузі фізичної культури й реалізується в профільних школах (класах) спортивно-педагогічної спрямованості. Побудована педагогічна система профільного навчання школярів у галузі фізичної культури забезпечує ефективну підготовку випускників до вступних іспитів та засвоєння програм вищої фізкультурно-педагогічної освіти. У сучасних умовах реформування освітньо-виховної системи фізичного виховання у загальноосвітніх школах, розширюються можливості фізичного вдосконалення школярів, їх різнобічної фізичної підготовки. Таке становище виступає основою для формування в старшокласників інтересу та мотивації до поглибленого вивчення конкретного виду спорту в загальноосвітній школі, а також сприяє подальшому професійному самовизначенню на професію вчителя фізичної культури, або тренера з обраного виду спорту.
Статья посвящена анализу особенностей внедрения профильного обучения в старшей школе по спортивному направлению которое должно обеспечивать формирование у старшеклассников интересов и мотивации к углубленному изучению конкретного вида спорта в общеобразовательной школе, а также дальнейшего самоопределения к получению профессии учителя физической культуры или тренера по избранному виду спорта. Профильное обучение рассматривается как составная часть системы профессионального образования в области физической культуры и реализуется в профильных школах (классах) спортивно-педагогической направленности. Построена педагогическая система профильного обучения школьников в области физической культуры обеспечивает эффективную подготовку выпускников к вступительным экзаменам и усвоения программ высшего физкультурно-педагогического образования. В современных условиях реформирования образовательно-воспитательной системы физического воспитания в общеобразовательных школах, расширяются возможности физического совершенствования школьников, их разносторонней физической подготовки. Такое положение выступает основой для формирования у старшеклассников интереса и мотивации к углубленному изучению конкретного вида спорта в общеобразовательной школе, а также способствует дальнейшему профессиональному самоопределению на профессию учителя физической культуры, или тренера по избранному виду спорта.
The article analyzes the characteristics of introduction of profile training in high school with a sports destination. This should ensure the formation of a high school interest and motivation to study in-depth a particular sport in a secondary school and further determination to obtain of the teaching profession of physical training or coach chosen sport. Specialized training is seen as part of professional education in the field of physical culture and realized in specialized schools (classes) of sports-pedagogical orientation. Built educational system profile education students in the field of physical culture to efficiently prepare graduates for entrance exams and learning programs of higher physical-education teacher. In modern conditions of reforming education and educational system of physical education in schools, expand tions with physical perfection pupils, their versatile physical training. This situation serves as a basis for the interest and motivation of high school students in-depth study of a particular sport in a secondary school, and promotes the professional self in the profession of physical training teacher or coach chosen sport. Studying in a sporting direction needs to take into account the features of profile education in high school and the use of appropriate educational material. It is precisely the application of the optimally selected means and methods of training, taking into account the age, anatomical and physiological characteristics of pupils of senior school age, the purpose of profile education will allow to effectively conduct training sessions.