У роботі гуманістичні технології у процесі адаптивного фізичного виховання розглянуто як технології підвищення комфортності та ефективності, які зорієнтовані на розвиток особистості дітей і створення відповідних умов для цього. Мета дослідження – розкрити специфічні особливості застосування корекційно-профілактичних технологійу процесі адаптивного фізичного виховання молодших школярів із депривацією слуху та депривацією зору. Результати дослідження. Технології профілактики та корекції порушень просторової організації тіла дітей молодшого шкільного віку років із депривацією зору та депривацією слуху укладено на основі результатів комплексного діагностування та факторного аналізу показників просторової організації тіла й фізичного стану дітей із депривацією сенсорних систем, із використанням завдань, принципів, методів, засобів і форм проведення занять, зорієнтованих на результати факторної структури просторової організації тіла та фізичного стану дітей із депривацією сенсорних систем і з огляду на способи навчання, етапи, суб’єкти й умови реалізації програм, контроль і критерії ефективності їхнього впровадження.
Висновок: шляхом перевірки дієвості розробленої технології у спеціальних школах-інтернатах підтверджено вищу результативність їхнього застосування щодо вирішення завдань гармонійного розвитку та соціальної адаптації дітей із депривацією сенсорних систем порівняно із традиційним змістом і технологією його реалізації.
В работе гуманистические технологии, которые используются в процессе адаптивного физического воспитания рассмотрено как технологии повышения комфортности и эффективности деятельности, которые ориентированы на развитие личности детей и создание соответствующих условий для этого. Цель исследования– раскрыть специфические особенности применения коррекционно-профилактических технологий в процессе адаптивного физического воспитания младших школьников с депривацией слуха и депривацией зрения. Результаты исследования. Технологии профилактики и коррекции нарушений пространственной организации тела детей младшего школьного возраста лет с депривацией зрения и депривацией слуха разработаны на основе результатов комплексного диагностирования и факторного анализа показателей пространственной организации тела и физического состояния детей с депривацией сенсорных систем, с использованием задач, принципов, методов, средств и форм проведения занятий, ориентированных на результаты факторной структуры пространственной организации тела и физического состояния детей с депривацией сенсорной систем и учитывая способы обучения, этапы, субъекты и условия реализации программ, контроль и критерии эффективности их внедрения. Вывод: путем проверки действенности разработанной технологии в специальных школах-интернатах подтверждено результативность их применения по решению задач гармоничного развития и социальной адаптации детей с депривацией сенсорных систем по сравнению с традиционным содержанием технологией.
In the work, humanistic technologies that are used in the process of adaptive physical education are considered as technologies for improving the comfort and efficiency of activities that are focused on the development of the personality of children and the creation of appropriate conditions for this. The purpose of the study is to reveal the specific features of the use of correctional and prophylactic technologies in the process of adaptive physical education of younger pupils with hearing and vision deprivation. Research results. Technologies for the prevention and correction of disorders of the spatial organization of the body of children of primary school age with visual impairment and hearing impairment have been developed based on the results of a comprehensive diagnosis and factor analysis of metrics of the spatial organization of the body and physical condition of children with sensory deprivation, using tasks, principles, methods, tools and forms of conducting classes focused on the results of the factor structure of the spatial organization of the body and physical state of children with deprivation of sensory systems and considering ways of training, stages, subjects and conditions for the implementation of programs, monitoring and performance criteria for their implementation. Conclusion: by checking the effectiveness of the developed technology in special boarding schools, the effectiveness of their application to solve the problems of harmonious development and social adaptation of children with deprivation of sensory systems in comparison with the traditional content of the technology was confirmed.